فراموشی غدیر فجایع غم باری را برای جهان اسلام داشت/احیا حکمرانی اسلامی با انقلاب اسلامی

حجت الاسلام محمد حسنی با اشاره به اهمیت غدیر و نتایج تاسف بار فراموشی این واقعه گفت: فراموشی غدیر فجایع غم باری را برای جهان اسلام داشت که شهادت مظلومانه ائمه معصومین(ع) از جمله آن بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «محمد حسنی« در نشست با کارکنان پدافند هوایی و نیروی هوایی ارتش در اصفهان به موضوع غدیرخم، جایگاه آن و ماموریت امروز شیعیان در برابر آن اشاره کرد و اظهارداشت: واقعه غدیرخم بعد از بعث رسول خدا مهمترین واقعه در نظام اسلامی بود که جهان از آن بهره مند شده است.

 

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: این واقعه مهم به خاطر مسائل دنیایی دچار انحراف شد و فراموشی غدیر فجایع غم باری را برای جهان اسلام داشت که شهادت مظلومانه ائمه معصومین(ع) از جمله آن بود.

 

وی ادامه داد: انحراف در واقعه غدیر و بی توجهی به سفارش حضرت رسول(ص) موجب خانه نشینی حضرت علی(ع) و زندگی مظلومانه خاندان عصمت و طهارت و شهادت آنان شد و جامعه از بهره گیری حکمرانی اسلام ناب محمدی بی بهره مند و دچار مشکلات شد.

 

حجت الاسلام حسنی با بیان اینکه تبیین واقعه غدیر از اهمیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: باید شیعه و سنی در این خصوص توجه داشته باشد و نباید موضوع مهم غدیر و انتخاب ولایت را با دوستی و محبت نسبت به امیر المومنین(ع) تغییر دهد چرا که اهمیت ولایت حضرت علی(ع) به قدری مهم بوده که در بازگشت از مناسک حج و در شرایط سخت این کار انجام شد.

 

وی خاطرنشان کرد: ولایت موضوعی عقلی بوده و در تداوم مسیر دین برشمرده شده و نباید آن را به موضوع دوستی و محبت تعبیر کرد.

رئیس عقیدتی و سیاسی ارتش یاد آورشد: اتحاد وحدت جامعه جز ضرورت ها است تا دشمن قادر به نفوذ نباشد و همین مراسم مشترک نیروهای ارتش نمادی از وحدت درون سازمانی به شمار می رود.

 

احیا حکمرانی اسلامی با انقلاب اسلامی

 

وی با اشاره به تشکیل انقلاب اسلامی اذعان داشت: پس از انحراف و مشکلاتی که در مدیریت جامعه و به دور از دستورات اسلامی رقم خورده بود این نظام توانست حکمرانی اسلامی را احیا  و در آن مسیر حرکت کند.

حجت الاسلام حسنی ادامه داد: تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران به واسطه رهبری توانمند و شجاع و همراهی مردم رقم خورد و نظام طاغوت با شکست روبرو شد اما پس از آن دشمن برای خاموشی این نور حکومت تلاش های زیادی را انجام داده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اهمیت نظام جمهوری اسلامی در این دشمنی ها مشخص می شود که این نظام مغایر با منافع آنان بوده و همین موضوع وظیفه ما را مشخص می کند که در برابر دشمن بایستیم و نظام را تقویت کنیم.

کد خبر 1196697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha