جامعه عفیف، امنیت روانی و اخلاقی به دنبال دارد

امام جمعه شیروان گفت: جامعه عفیف، امنیت روانی و اخلاقی به دنبال دارد و نیاز ضروری مردم و خانواده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «حجت الاسلام حسین تکمیلی» شنبه شب (25 تیرماه) در اجتماع بزرگ مطالبه گران عفت عمومی در مصلی شهرستان شیروان اظهار کرد: بی تردید عفاف در دنیای امروز نه تنها شامل بانوان، بلکه همه آحاد جامعه را در بر می گیرد و این مهم تنها در پوشش خلاصه نمی شود بلکه باید در کنار پوشش ظاهری، برای تحقق جامعه عفیفانه نیز کوشید.

 

امام جمعه شیروان عنوان کرد: جامعه ای عفیف خواهد بود که آحاد آن جامعه، از لحاظ گفتار، پوشش، سبک زندگی، بازار، ادارات و حتی تفریح و ورزش و سرگرمی عفیفانه زیست کنند.

 

حجت الاسلام تکمیلی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف نظام اسلامی ایجاد امنیت روانی و اخلاقی جامعه است که باید بدانیم امنیت روانی و اخلاقی با فرهنگ سازی و زیرساخت سازی ایجاد می شود ولی مقابله با خاطیان و متخلفان، ضامن بقای آن خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: ما معتقدیم اگر مردم و مسئولین به وظیفه ذاتی خود عمل کنند، جامعه ای عفیف خواهیم داشت که نه تنها محلی برای رشد و تعالی خواهد بود بلکه الگویی برای دیگر ملت های جهان خواهد شد.

 

وی گفت: از حوزه علمیه، سازمان تبلیغات، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و معاونت فرهنگی شهرداری مطالبه داریم در جهت فرهنگ سازی عفت عمومی و اقناع سازی نسل جوان و نوجوان تمام تلاش و توان خود را به کار گیرند.

 

امام جمعه شیروان افزود: با اعتقاد به فرهنگی بودن مقوله عفت عمومی از آموزش و پرورش مطالبه داریم معلمان و دبیران خود را در زمینه عفت عمومی توجیه و اقناع نماید و از به کارگیری کسانی که خود در مقام عمل برخوردار از خصیصه زیبای عفاف و حیا نیستند در عرصه تعلیم و تربیت اکیدا خودداری نماید.

 

حجت الاسلام تکمیلی گفت: از دادستان و نیروی انتظامی مطالبه داریم با کسانی که تعمدا تجاهر به بی حیایی یا کشف حجاب در فضای مجازی و یا در خیابان و محیط های عمومی می کنند، برخورد قاطع و بدون مسامحه داشته باشند.

 

 

کد خبر 1196749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha