نرخ ناباروری در چهارمحال و بختیاری سه درصد بیشتر از میانگین کشوری است

فلاحی گفت: در حال حاضر نرخ ناباروری در کشور ۲۰ درصد است اما با تقبل ۹۰ درصد هزینه ها از سوی بیمه تامین اجتماعی این امکان برای درمان زوج های نابارور بیش از پیش فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «مصطفی فلاحی» در نشست خبری به مناسبت روز تامین اجتماعی که در سالن جلسات اداره کل تامین اجتماعی استان برگزار شد،‌ اظهار داشت: بیمه تامین اجتماعی در بحث درمان خدمات قابل توجهی به بیمه شدگان ارایه می دهد که میزان رضایت از این خدمات در استان در سطح قابل قبولی قرار دارد.

 

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری همچنین به غربالگری سرطان سینه و سرطان روده بزرگ از سوی این نهاد اشاره کرد و گفت: این موضوع نقش مهمی در تشخیص به هنگام بیماری دارد.

 

فلاحی تصریح کرد: تامین اجتماعی در استان یک بیمارستان و پنج پلی کلینیک و درمانگاه تخصصی است که در سال گذشته بیمارستان امام علی (ع) به ۲ و نیم میلیون مراجعه کننده خدمات رسانی کرده است.

 

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از مجموع مراجعه کنندگان ۱۵ هزار نفر در بیمارستان امام علی (ع) بستری شدند که از این تعداد ۱۰ هزار نفر عمل جراحی کردند.

 

فلاحی با بیان اینکه این سازمان ۷.۵ درصد تخت های بیمارستانی استان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: با این وجود در دوران شیوع کرونا ۲۵ درصد بیماران در بیمارستان امام علی (ع) بستری شدند.

 

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی استان در برخی تخصص ها با کمبود پزشک روبرو است، اظهار داشت:  سال گذشته ۲۰ پزشک متخصص در استان جذب شد اما با توجه به حجم تقاضاها همچنان با کمبود مواجه هستیم.

 

فلاحی با بیان اینکه طی نظرسنجی های انجام شده مراجعه کنندگان بیمارستان امام علی ( ع) از خدمات این مرکز درمانی ۸۱ درصد رضایت داشته اند.

 

کد خبر 1196776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha