نهی قرآن از جلوه گری و خودنمایی زنان/ توصیه قرآن بر پوشش کامل به عنوان حجاب برتر است

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: خداوند در آیه ۳۳ سوره احزاب ، زنان را از تبرج، جلوه گری و خودنمایی که از آفات و آسیب های زمان جاهلی است، نهی کرده است.

سید عبدالرضا تولیت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف گفت: ارتباط تنگاتنگ دو مبحث عفاف و حجاب با یکدیگر ایجاب می کند که در کنار سفارش فراوان قرآن نسبت به پاکدامنی، چگونگی لباس و پوشش هم تبیین شود.

 

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: در این راستا در آیاتی از سوره مدنی احزاب به گونه ای تدریجی، جزئیاتی از حجاب و پوشش ذکر شده است. این کار، گاهی با نهی از تبرج، آشکار کردن زینت و پرهیز دادن از اختلاط با نامحرم و زمانی با دعوت به استفاده از خمار و جلباب برای زنان انجام شده است.

 

تولیت ادامه داد: خداوند در آیه ۳۳ سوره مبارکه احزاب مشهور به آیه تطهیر، زنان را از تبرج، جلوه گری و خودنمایی که از آفات و آسیب های زمان جاهلی است، نهی کرده است.

 

این فعال قرآنی با اشاره به اینکه برخی از زنان با بدحجابی و نوع مد و لباس نامناسب ، جوانان را به انحراف می کشند، افزود:  «ولا تبرجن تبرج الجاهلیه الاولی» پیام مهمی برای دختران و زنان عصر امروز دارد و خداوند در صدر آیه تطهیر می فرمایید «وقرن فی بیوتکن...» یعنی در خانه هایتان قرار گیرید و عفت ووقار را مراعات کنید و برج گونه در جامعه رفتار نکنید که این امر عامل فساد وتباهی نسل و مغایر تطهیر و پاکدامنی جامعه است.

 

تولیت همچنین به کلید واژه های خمر وجلباب در سوره های نور واحزاب اشاره و خاطر نشان کرد: از قراین و شواهد آیات برمی آید که تاکید و توصیه قرآن بر چادر و پوشش کامل به عنوان حجاب برتر است تا عفت وطهارت زنان در فرهنگ عمومی جامعه بتواند نقش الگوپذیری را ایفاکند وزن در تراز انقلاب اسلامی با این شاخصه می تواند در محیط اجتماع نقش موثر خود را ایفا کند.

 

مسئول امور بانوان اداره تبلیغات اسلامی کاشان ادامه داد: زن در تراز انقلاب اسلامی، با انس قرآن و عمل و کاربردی کردن آیات نورانی از جمله آیه تطهیر و پرهیز از تبرج و خودنمایی می تواند در تحقق بیانیه گام دوم و تمدن نوین اسلامی الگوسازی کند و نقش موثر و ممتاز  خود را در سلامت جامعه اسلامی و عرصه فعالیت های اجتماعی نشان دهد./

کد خبر 1196794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha