اجتماع عظیم رهروان غدیر در زنجان/ ۱۰۰ ایستگاه صلواتی در استان برپا می شود

حجت الاسلام یوسفی با تشریح برنامه های بنیاد بین المللی غدیر در استان زنجان از اجتماع عظیم رهروان غدیر از ساعت ۱۸ روز غدیر در پیاده راه سبزه میدان خبر داد.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان غدیر را نقطه عطف امامت و ولایت در دین مبین اسلام و زمینه ساز یکی از پایه های اعتقادی اسلام خواند و اظهار کرد:  اهمیت گرامیداشت و زنده نگه داشتن واقعه تاریخی غدیر برکسی پوشیده نیست و در این خصوص احادیث بسیاری وجود دارد.

 

حجت الاسلام علی یوسفی با یادآوری اینکه ولایت، اکمال دین است و بایستی با برگزاری جشن و خطبه خوانی، این روز را زنده نگه داشت، افزود: شناخت غدیر و وقایع این روز الهام بخش مسیر حقیقت برای هر مسلمانی است.

 

وی با اشاره به برنامه ریزی ها انجام شده در بنیاد بین المللی غدیر استان زنجان برای گرامیداشت این روز در استان خاطرنشان کرد: برنامه های دهه امامت و ولایت که از عید سعید قربان آغاز و تا روز عید سعید غدیر ادامه دارد با اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، ذبح قربانی وبرگزاری جشن در مساجد و تکایا به صورت ویژه و با استقبال مردمی آغاز شد و در روز عید غدیر نیز به اوج خود می رسد.

 

حجت الاسلام یوسفی ادامه داد: تنوع برنامه های غدیر امسال نسبت به سنوات اخیر به دلیل همه گیری ویروس کرونا، بیشتر است و امسال اجتماع عظیم رهروان غدیر را در روز عید غدیر از ساعت 18 در پیاده راه سبزه میدان با مولودی خوانی مادحین شهر شاهد خواهیم بود.

 

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در استان زنجان از راه اندازی کاروان شادی غدیر از میدان جهاد تا میدان بسیج خبر داد و گفت: ویژه مراسم جشنی با عنوان جشن کودکان غدیر به مدت سه شب در پارک گلشهر زنجان در حال اجرا است.

 

وی از راه اندازی 100 ایستگاه صلواتی در نقاط مختلف استان زنجان در روز عید غدیر خبر داد و افزود: بیش از 2 هزار پرس غذا در این روز بین مردم توزیع خواهد شد.

 

به گفته حجت الاسلام یوسفی، در نقاط مختلف استان زنجان مراسم جشن غدیر با محوریت مساجد اجرا خواهد شد.

کد خبر 1196812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha