عملکرد ضعیف نهادهای فرهنگی در جهت ترویج حجاب

حجت الاسلام شاکری با بیان اینکه عملکرد نهادهای فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ حجاب ضعیف است، گفت: حجاب و عفاف باعث پیشگیری از بروز و ظهور ناهنجاری های اخلاقی در جامعه و حفظ امنیت جامعه می شود و آرامش روحی و روانی جامعه را به دنبال دارد.

حجت الاسلام «محمد شاکری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: اهمیت هر چیزی را از دو زاویه باید نگاه کرد؛ زاویه اول آثاری است که بر وجود آن چیز بار می شود و زاویه دوم پیامدهایی است که بر نبودن آن به وجود می آید.

 

امام جمعه فردوس با بیان اینکه از نظر عقل، شرع، عرف و اجتماع آثار بسیار زیادی بر حجاب بار می شود، افزود: قرآن کریم در سوره احزاب آیات ۳۲ و ۳۳ می فرماید «زنان خودآرایی و خودنمایی و عشوه گری نکنند تا مورد آزار بیماردلان قرار نگیرند.»

 

وی ادامه داد: هیچ انسانی را ملامت نمی کنند که چرا جلو پنجره خانه ات را تور کشیدید؟ چون همه می دانند به جهت جلوگیری از ورود پشه و حشرات مزاحم است و هیچ باغبانی را هم ملامت نمی کنند که چرا اطراف باغ خود را دیوار کشیدید و هیچ کسی را ملامت نمی کنند که چرا جواهر خود را داخل جعبه ای محکم قرار دادید؟!

 

حجت الاسلام شاکری با تاکید بر اینکه تاثیرات حجاب بر جامعه بسیار است، گفت: حجاب و عفاف باعث پیشگیری از بروز و ظهور ناهنجاری های اخلاقی در جامعه و حفظ امنیت جامعه می شود و آرامش روحی و روانی جامعه را به دنبال دارد.

 

امام جمعه فردوس با بیان اینکه حجاب و عفاف سبب جلوگیری از فروپاشی خانواده ها می شود، افزود: جلوگیری از توسعه فساد و فحشا و سوء قصد و تجاوز به عنف و پیدایش امراض روانی، مقاربتی و خودکشی و فرار از منزل و ... از دیگر تاثیرات حجاب و عفاف بر جامعه است.

 

وی درخصوص وضعیت نامطلوب حجاب در جامعه عنوان کرد: بذر بی حجابی در رژیم سابق پاشیده شد و با ترغیب اجانب شروع به کشف حجاب و خودآرایی و غیره کردند.

 

حجت الاسلام شاکری با اشاره به تبلیغات مسموم دشمن و یا به تعبیری تهاجم فرهنگی گفت: دشمن در قالب نشان دادن زنان بی حجاب در فیلم ها و سریال ها و حتی کارتن ها و مسئولیت های مدیریتی و ترغیب بانوان به بی حجابی سبب ایجاد این وضعیت نامطلوب در جامعه شده است.

 

امام جمعه فردوس بیان داشت: برخی افراد هم بی حجابی را نوعی اعتراض به وضعیت سوء مدیریتی و اقتصادی و ... می دانند و این گونه اعتراض خود را اعلام می کنند و برخی هم واقعا اطلاع کافی از اصول معرفتی و دینی ندارند و بی حجابی آن ها یک امر خیلی طبیعی و بدون قصد است و متاسفانه برخی هم عامدانه و مدیریت شده از سوی اجانب و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی کشف حجاب می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه عملکرد نهادهای فرهنگی با توجه به و ضعیت تهاجم فرهنگی و کارهای زیاد دشمن خیلی مطلوب نیست، گفت: می توان گفت در این چند ساله ضعیف بوده است و باید به تبیین اصول و پایه معرفتی بپردازند و فرهنگ سازی و فعالیت گفتمانی را در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر 1196814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha