ترویج فرهنگ غدیر با زبان هنر در قالب برپایی نمایشگاه غدیر خم در همدان

صلواتیان گفت: نمایشگاه واقعه غدیرخم در میدان امام خمینی (ره) همدان با هدف ترویج و انتقال فرهنگ غدیر در بین نسل جوان در دهه ولایت برگزار شده است.

«مهدی صلواتیان» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: انتقال و ترویج فرهنگ غدیر با زبان هنر ماندگارتر است و این در قالب برپایی نمایشگاه غدیر در  میدان امام خمینی (ره) استان همدان برپا شده است.

 

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان افزود: همچنین آیین بازسازی واقعه غدیر در باغ موزه دفاع مقدس استان همدان با اجرای نمایش نمادین و تبیین مقام ولادت انجام شد.

 

وی، امام‌شناسی و افزایش معرفت و معرفی واقعه غدیر را از ضروریات امروز جامعه دانست و بر لزوم تبیین و تشریح محتوای غدیر، ولایت و امامت برای همگان تاکید کرد و گفت:  دوخت ۱۸ هزار پرچم برای انجام پویش هر خانه و مغازه یک پرچم سال گذشته به خوبی اجرا شد امسال نیز  این پویش  اجرا می شود.

 

صلواتیان اظهار داشت:  ترویج فرهنگ غدیر برای نسل‌های آینده یک تکلیف است و تولید برنامه‌های مختلف در راستای معرفی غدیر اهمیت بالایی دارد که در این هفته برنامه‌های مختلف از جمله اطعام نیازمندان از سوی هیات‌های مذهبی، دستگاه‌های اجرایی و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی اجرا می‌شود.

 

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان گفت: نور افشانی، اطعام و افطار، زمینه سازی آزادی زندانی، توزیع نان رایگان، تهیه جهیزیه، چهارپایه خوانی، پویش وقف غدیر، راه اندازی کاروان موتور و دوچرخه سواری، برگزاری مسابقه دلنوشته و نهج البلاغه خوانی، خطبه غدیر و اهدای جوایز به برگزیدگان از جمله برنامه های پیش بینی شده از عید قربان تا غدیر امسال است.

 

وی بزرگترین برنامه پیش بینی شده را شاد پیمایی نوجوانان با در دست داشتن پرچم و حرمت و تجمع در میدان اصلی و مرکزی شهر همدان دانست و گفت: به علت تقارن عید غدیر با هفته عفاف و حجاب، درصدد ترویج حجاب فاطمی در جامعه هستیم.

 

کد خبر 1196823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha