پویش «مثل نبی(ص)، عاشق علی(ع)» به مناسبت غدیر اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام سیفایی از اجرای پویش «مثل نبی(ص)، عاشق علی(ع)» به مناسبت عید غدیر خبر داد و گفت: هدف اصلی این پویش عرض ارادت به ساحت نورانی امیرالمومنین(ع) با نگاه فرامذهبی است.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت: حجت الاسلام سیفایی از اجرای پویش «مثل نبی(ص)، عاشق علی(ع)» خبر داد و اظهار کرد: این پویش در سطح کشور و به ویژه در استان های تلفیقی در ایام غدیر برگزار می شود و هدف اصلی آن عرض ارادت به ساحت نورانی امیرالمومنین(ع) است.

 


مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی افزود: غدیر متعلق به شیعیان نیست بلکه غدیر  حادثه و اتفاقی است که همه جهان اسلام بر تحقق آن و بر اینکه رخ داده، توافق دارند و همه بر این موضوع متحد هستند از این باید از این ظرفیت بزرگ بهره برد.

 

وی ادامه داد: دو بهره برداری مهم از ماجرای غدیر می توان کرد؛ نخست آنکه ماجرای غدیر نشان از این واقعیت مهم است که  باید جهان اسلام به فکر حاکمیت، حکومت و تمدن جهانی خودش باشد.

 

سیفایی تصریح کرد: عید غدیر روزی است که ما بر سر اهداف بلند جهان اسلام که لازمه تحقق تمدن اسلامی است، می توانیم گفتگو کنیم. همچنین، عید غدیر فرصت استفاده از ظرفیت ها برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

 

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی درباره دومین ظرفیت غدیر بیان کرد:  معرفی امیرالمومنین امام علی(ع) در روز غدیر از جانب پیامبر(ص)، وظیفه ما برای نشر فضائل و ارزش های وجودی مولای متقیان(ع) را نشان می دهد، رسالتی که بسیار مهم است.

 

وی تاکید کرد: نکته پایانی آنکه در ماجرای غدیر پیامبر عظیم الشان اسلام عمق علاقه و ارادت خود به علی بن ابیطالب(ع) را به همه نشان دادند و ما که پیرو پیامبر(ص) هستیم باید در این ابراز ارادت و محبت به حضرت علی(ع) تلاش کنیم و از هم سبقت بگیریم.

 

سیفایی در پایان خاطرنشان کرد: پویش مردمی «مثل نبی(ص)، عاشق علی(ع)» درصدد است تا بستر عرض ارادت به امیرالمومنین(ع) امام علی(ع) را با رویکرد فرامذهبی ترویج کند.

کد خبر 1196862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha