جدیدترین آمار از وضعیت ارائه خدمات پزشکی به حجاج ایرانی

در جدیدترین آمار مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر مجموعه خدمات این مرکز در زمینه‌های ویزیت، مددکاری، امداد و انتقال، تعداد نسخ در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، خدمات پرستاری (بیمارستان و درمانگاه)، پاراکلینیک و بستری ارائه شده است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، طبق اعلام مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، این مرکز از 26 خرداد تا 24 تیرماه، در مجموع بیش از 161 هزار خدمت پزشکی ارائه کرده است. از این میزان بیش از 94 هزار خدمت در مکه و 25 هزار خدمت در مدینه منوره، بیش از 4 هزار خدمت در عرفات و 36 هزار خدمت در منا (18 تا 20 ذی‌الحجه)بوده است.

در مجموع خدمات پرستاری در زمینه های عمل جراحی، تزریقات، سرم تراپی، پانسمان و بررسی وضعیت فشار خون و قند بیماران به حدود 26 هزار مورد می‌رسد که بیش از 19 هزار خدمت آن به تزریقات پرستاری اختصاص دارد.
در حال حاضر 9 بیمار ایرانی در بیمارستان‌های سعودی و 8 بیمار در بیمارستان هلال احمر بستری هستند. تعداد فوتی ها هم دو زائر بیمار زن در بیمارستان‌های سعودی عنوان شده است.
بر پایه این گزارش، در مجموع بیش از 50587 خدمت ویزیت در مطب‌های مجموعه‌ها در مکه، مدینه و منا انجام شده است که در حدود 35 هزار ویزیت تنها در شهر مکه بوده است. همچنین بیش از 12 هزار ویزیت تخصصی در مکه، مدینه، عرفات و منا ارائه شده که بیشترین میزان با 5 هزار و 600 ویزیت تخصصی در ایام تشریق در منا و نشان‌دهنده نیاز بیشتر حجاج در این ایام بوده است.
همین طور تعداد 63359  نسخه در داروخانه‌های درمانگاه‌ها و بیمارستان ایرانی وصول شده که در حدود 33 هزار نسخه در مکه مکرمه و 17 هزار نسخه در منا خدمات تحویل دارو انجام شده است.
خدمات پاراکلینیکی همچون اکو، سونوگرافی، رادیولوژی، آزمایشگاه در مکه، عرفات و منا نیز به رقم 6605 خدمت می‌رسد که بیشترین میزان یعنی 4885 آزمایش در محل آزمایشگاه بوده است.


همچنین تاکنون در حدود 400 بستری در بخش‌های مختلف اورژانس،‌ بستری داخلی زنان و مردان و مراقبت‌های قلبی انجام شده که بیشتر میزان یعنی 176 خدمت در بستری اورژانس بوده است.
خدمات مددکاری و امداد و انتقال این مرکز شامل انتقال به مدینه،‌ جده، هتل و بیمارستان‌های سعودی نیز به بیش از 2 هزار خدمت می‌رسد.

کد خبر 1196899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha