طبخ و توزیع ۵۰ هزار پرس غذای گرم در روز عید غدیر

حجت الاسلام واحد راه‌اندازی کاروان‌های شادی و اطعام نیازمندان را از برنامه های عید غدیر دانست و گفت: ۵۰هزار پرس غذای گرم در روز عید غدیر خم در این استان طبخ و توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «عبدالله واحدی» ضمن تبریک عید سعید غدیر خم به تشریح برنامه‌های اوقاف در دهه ولایت اشاره کرد و گفت: با توجه به دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان اوقاف در خصوص برگزاری مراسم جشن عید‌ غدیر‌خم در بقاع متبرکه، مراسم جشن عید غدیر در 80 بقعه متبرکه استان مرکزی همزمان با روز عید سعید غدیر خم برگزار می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی فضاسازی بقاع متبرکه اعم از تبلیغات محیطی پیرامون بقعه و آذین‌بندی صحن، را از دیگر برنامه های این ایام دانست و افزود: راه‌اندازی کاروان‌های شادی با عنوان شمیم ولایت در دهه ولایت، برپایی مراسم جشن در صحن بقاع متبرکه با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، قرائت دعای عرفه در بقاع متبرکه، برگزاری نماز عید سعید قربان، برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی‌ (علیه‌السلام) از دیگر برنامه های این دهه است.

 

وی شعر خوانی آیینی،خطبه خوانی، برگزاری مراسم جشن در شب و روز عید سعید غدیرخم و نورافشانی در شب عید غدیر را نیز از مهمترین برنامه‌هایی بقاع متبرکه استان در دهه ولایت و امامت دانست و بیان کرد: این برنامه های با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و با حضور گسترده عاشقان و زائران برگزار می شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه مراسم دعای عرفه در  94 امامزاده و نماز عید قربان در 14 امامزاده برگزار شد، تاکید کرد: جشن‌‌های دهه ولایت در 80 بقعه متبرکه برگزار و 9  کاروان شادی نیز در این ایام برپا می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در خصوص برنامه‌های اجتماعی اجرا شده در این دهه نیز، گفت: اقدامات اجتماعی با عنوان تبرکات علوی، جهت اجرا در دستور کار مراکز افق بقاع متبرکه قرار گرفته است؛ یکی دیگر از فعالیت‌های اجرا شده، قربانی کردن و توزیع گوشت گرم بین فقرا و نیازمندان پیرامون بقاع متبرکه خواهد بود.

 

حجت الاسلام واحدی اضافه کرد: با توجه به تاکید ائمه طاهرین (علیهم‌السلام) بر فضلیت اطعام مومنین در روز عید سعید غدیرخم، توزیع 50 هزار پرس  غذای گرم بویژه بین نیازمندان در دستور کار قرار گرفته است؛ ضمنا تمام فرآیند طبخ، بسته‌بندی و توزیع غذا با رعایت کامل نکات بهداشتی انجام می‌شود.

 

ویژه‌برنامه «جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی»

 

وی در خصوص برگزاری ویژه‌برنامه «جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی» در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان مرکزی نیز گفت: این ویژه‌برنامه هجدهم تا بیست و هفتم تیرماه مطابق با نهم تا هجدهم ذی‌الحجه برگزار خواهد شد و در روز نخست این ویژهبرنامه مراسم دعای روز عرفه عصر نهم ذی‌الحجه در 94 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: هرساله همایش بانوان ولایی در عصر روز عید غدیر برگزار می‌شد که امسال با توجه به تقارن روز عفاف و حجاب در 21 تیرماه، همایش سراسری «بانوان ولایی» عصر روز سه‌شنبه 21 تیرماه به‌صورت همزمان در 22 امامزاده و بقاع متبرکه شاخص استان مرکزی برگزار شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: کاروان‌های شادی «نسیم ولایت» و جشن های ویژه شاد آسمانی در ایام دهه پربرکت ولایت به‌ویژه عید غدیر، با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان و خیابان‌های اطراف این اماکن مقدس برپا خواهند شد و نوای دلنشین یا علی را به گوش جان اقشار مختلف مردم می‌رسانند.

کد خبر 1197026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha