برگزاری مسابقات قرآنی فرصت مطلوبی برای مقابله با دشمنان اسلام است

الفت گفت: برگزاری مسابقات قرآنی فرصت مطلوبی برای مقابله با دشمنان اسلام است و مسابقات قرآن قوه قضائیه در بی ‌اثر شدن توطئه‌ شیاطین در دین‌ گریزی نقش مطلوبی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدباقر الفت»، امروز (یکشنبه ۲۶ تیر) در مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی فرصت مطلوبی برای مقابله با دشمنان اسلام است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه افزود: برگزاری مسابقات قرآن قوه قضائیه در بی ‌اثر شدن توطئه‌ شیاطین در دین‌ گریزی نقش مطلوبی دارد.

وی اضافه کرد: نقص تفکر مدرنیسم یا نوگرا این سات که قرآن را پاسخگوی نیازها و اقتضائات زمان کنونی نمی داند اما به باور اندیشمندان اسلامی، قرآن محدودیت زمانی ندارد و برای تمام نسل های بشر ناجی و نجات بخش است.

الفت تاکید کرد: اسلام دین اصیلی است و از صدها سال پیش ریشه گرفته و رشد کرده و به طور ممتد در حال شکوفا شدن است و سنت پیامبر (ص) و عترت ایشان همواره برای نسل های بشر ماندنی و اصیل است.

وی با اشاره به ظاهر و باطن آیات قرآن کریم گفت: شناخت مفاهیم قرآنی به واقع معنای باطنی این آیات را نمایان می کند و کشف باطن آیات قرآن حائز اهمیت است و رشته مفاهیم در این مسابقات قرآنی قوه قضاییه فرصت کشف معنای باطنی را فراهم می کند.

الفت با قدردانی از تلاش های قوه قضاییه در برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی گفت: این اقدام در احیای ارزش‌ های والای اسلامی و ترویج فرهنگ قرآنی و توسعه در رفتار و اخلاق کارکنان قوه قضائیه نقش موثری دارد.

وی تاکید کرد: امیدواریم در سال ‌های آتی این مسابقات با کیفیت بیشتر و افزایش شمار مشارکت کنندگان در رشته ‌های مختلف معارف و بر اساس آثار علمی علمای عصر اخیر در قوه قضاییه برگزار شود.

کد خبر 1197043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha