امنیت رکن توسعه پایدار / با سارقین کابل های برق برخورد جدی شود

امام پناهی امنیت را رکن توسعه پایدار شمرد و گفت: سارقین کابل های برق شناسایی و برخورد جدی صورت گیرد.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « حمیدرضا امام پناهی» امروز ( یکشنبه، ۲۶ تیر) در جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت شهرستان رشت اظهار کرد: حفظ امنیت جامعه از مهمترین مقوله های پیشرفت یک کشور است.

فرماندار رشت با بیان اینکه ناامنی در جامعه، ضربه به اقتصاد ملی و بروز وقفه در امر خدمت رسانی مطلوب به مردم است گفت: متاسفانه شاهد ناامنی در برخی از بخش های زیر بنایی در گیلان هستیم.

وی اذعان کرد: سارقین کابل های برق، سیم های مخابراتی و تاسیسات آب و فاضلاب مشکلاتی را در جامعه ایجاد می کنند که بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و افراد شناسایی و تحویل قانون شوند.


فرماندار رشت با تاکید بر اینکه همه دستگاهها در این راستا و مقابله با سارقین فعال باشند و اقدامات لازم را جهت رفع این معضل اجتماعی انجام دهند افزود: ۱۰۰ مورد گشت تلفیقی اداره برق و کلانتری ها از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفته و استمرار گشت رضویون سپاه، نقش مهمی در نا امن کردن محیط برای سارقین داشته است.

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان به ارائه خدمت سامانه مها(مرکز هدایت الکترونیک) در سطح بخشداری ها و دهیاری ها اشاره و خاطر نشان کرد: هیچ گونه محدودیتی در این حوزه وجود ندارد و تمامی مراکز اداری، تجاری، خصوصی و منازل در حوزه شهرستان می توانند با عضویت در این سامانه ضمن اتصال به نزدیکترین واحد کلانتری و اعلام هشدار در صورت ورود افراد ناشناس، گام موثری در زمینه پیشگیری از سرقت و یاری رسانی به نیروی انتظامی بردارند.

وی اضافه کرد: نصب دوربین در مکان هایی که مورد توجه سارقین قرار دارد از دیگر اقداماتی است که بایستی توسط بخشداری ها و دهیاری های تابعه صورت گیرد و همچنین نصب روشنایی در نقاط پر خطر از دیگر مواردی است که بایستی توجه قرار گیرد.

 

امام پناهی با تاکید بر اینکه مراکز غیر مجاز خرید شناسایی شود خاطرنشان‌کرد: نیروی انتظامی، شهرداری ها، صمت ،اصناف، تعزیرات و سایر متولیان؛ با شناسایی مراکز غیر مجاز و فاقد پروانه جمع‌آوری ضایعات، مراکز خرید و فروش سارقین را شناسایی و اقدامات لازم را انجام دهند.‌

کد خبر 1197074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha