پیگیری برای اعطای تسهیلات کم بهره به خبرنگاران گیلانی

ابراهیمیان با بیان اینکه مطبوعات و رسانه‌ها در آستارا مشکلات جدی دارند گفت: برای اعطای تسهیلات کم بهره به خبرنگاران پیگیری‌هایی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «حسین ابراهیمیان» عصر امروز(دوشنبه، ۲۶ تیر) در نشست هم اندیشی با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد بر تعامل ادارات و مدیران با رسانه‌ها و خبرنگاران تاکید کرد و افزود: یکی از ضعف‌هایی که وجود دارد این است که برخی مدیران با رسانه‌ها و خبرنگاران تعامل خوبی ندارند.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح‌کرد: اگر تعامل ادارات و مدیران با رسانه‌ها و خبرنگاران خوب باشد خیلی از مشکلات و مسائل برطرف می‌شود.

 

وی با بیان‌اینکه نقد سازنده، کارساز است و باید به آن احترام گذاشت، گفت: رسانه‌ها باید به سمت نقدسازنده تشویق شوند چرا که با نقد سازنده می‌توان در مسیر توسعه و برطرف کردن مشکلات حرکت کرد.

 

ابراهیمیان، تعدد رسانه‌ها در آستارا را خوب دانست و اظهارکرد: مطبوعات و رسانه‌ها در آستارا مشکلات جدی دارند و یکی از مشکلات اساسی مطبوعات در این شهرستان افزایش هزینه‌های چاپ نشریات است که باعث شده برخی نشریات چاپ نشده و برخی دیگر نیز منظم منتشر نشوند.

 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه براساس آماری که داریم نشریات آستارا از یارانه مطبوعاتی در سال گذشته بهره‌مند نشده‌اند، افزود: پایین بودن ضریب کیفی و نظم در انتشار باعث شده، مطبوعات آستارا از یارانه مطبوعاتی برخوردار نشوند و این به مشکلات اقتصادی بر می‌گردد.

 

وی از برگزاری کلاس آموزشی رسانه‌ای در آستارا خبر داد و تصریح‌کرد: خبرنگاران آستارا در خانه مطبوعات عضو شوند تا به حد نصاب رسیدن اعضاء که ۲۰ نفر باید باشد شعبه خانه مطبوعات گیلان، در این شهرستان راه‌اندازی شود.

 

ابراهیمیان با بیان‌اینکه بیماری منحوس کرونا ویروس باعث شد که خیلی از مشکلات برای رسانه‌ها پیش بیاید، اضافه‌کرد: برای اعطای تسهیلات کم بهره به خبرنگاران پیگیری‌هایی در حال انجام است.

 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان‌کرد: در خصوص مسکن خبرنگاران نیز پیگیری‌ها و اقداماتی در حال انجام است که امیدوارم به نتیجه برسد.

کد خبر 1197083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha