ذخایر آبی مشهد به یک چهارم رسیده است

اسماعیلیان گفت: خشکسالی‌ های مداوم و کاهش بارندگی‌ در سالهای اخیر منجر به افت شدید منابع آبی شهرستان مشهد شده و هم‌ اکنون ذخایر آبی این شهر به یک چهارم رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسین اسماعیلیان» در نشست انعقاد تفاهمنامه همکاری بین شرکت آبفای مشهد و اداره کل تبلیغات اسلامی استان، افزود: خشکسالی‌های مداوم و کاهش بارندگی‌ در سالهای اخیر منجر به افت شدید منابع آبی شهرستان مشهد شده و هم‌ اکنون ذخایر آبی این شهر به یک چهارم رسیده است.

 

مدیر عامل شرکت آبفای مشهد خاطر نشان کرد: بدین منظور برنامه‌ریزی‌های لازم با نگاه بدبینانه به شرایط موجود برای تامین آب مشهد انجام شده و تلاش شبانه روزی برای تامین خدمات پایدار در حال انجام است.

 

اسماعیلیان اضافه کرد: شهر مشهد کمترین میزان مصرف سرانه آب در بین کلانشهرهای کشور را دارد ولی با توجه به کمبود منابع آب و اقلیم خشک منطقه، با رعایت کامل بهداشت و صرفه جویی می‌توان همین میزان مصرف را هم تا ۵۰ درصد کاهش داد.

 

وی ادامه داد: تلاش می‌شود با همکاری نهادهای فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی در جهت ترویج فرهنگ مدیریت بهینه مصرف آب در جامعه گام برداریم.

 

مدیر عامل شرکت آبفای مشهد افزود: همچنین اقدام دیگر نظیر نصب لوازم کاهنده در کاهش مصرف آب بسیار موثر است اما مورد اقبال عمومی جامعه واقع نشده است که اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه ضروری است.

کد خبر 1197113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha