استقبال بیش از ۲۲ هزار نفر از جشنواره  قرآن و عترت  حوزه های علمیه

معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور از استقبال کم نظیر ۲۲ هزار نفری در جشنواره قرآن و عترت حوزه های علمیه سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم مراسم افتتاحیه و رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه های علمیه با حضور حجت الاسلام حریزاوی رئیس سازمان دارالقرآن کریم و حجت الاسلام عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین حجت الاسلام علاییان معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور  در سالن همایش های سازمان دارالقرآن کریم امروز ۲۶ تیرماه از ساعت ۱۴ برگزار شد .

 

بنابر این گزارش حجت‌الاسلام علاییان معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به تاثیرات منفی شروع ویروس کرونا کاهش برنامه‌های فرهنگی و جانبی گفت: متاسفانه در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا با دشواری ها و سختی های بسیاری همراه شد و ما برای اجرای برنامه های قرآنی و همکاری با مجموعه سازمان دارالقرآن کریم با مشکلاتی مواجه شدیم اما این همکاری ها کاهش نیافت.

وی افزود: در همین مدت با توجه به برگزاری جشنواره قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه های علمی کشور همکاری های منسجم حل محوریت این جشنواره با سازمان دارالقرآن کریم امتداد یافت و بالغ بر ۲۲ هزار نفر از این طرح استقبال کردند. 

 

معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه های علمیه عنوان کرد:  بی‌شک مجموعه برگزار کننده این جشنواره به عدد ۲۲ هزار نفر قانع نیستند و در این زمینه کارهای گسترده و توسعه انجام می دهند.بر این اساس یکی از مهمترین الزامات رشد و توسعه اهداف جشنواره وضعیت سنجی از جامعه وضعیت سنجی از جامعه هدف است تا امکانات و زیرساخت‌ها نیز در اختیار سازمان دارالقرآن قرار بگیرد تا بر اساس وضعیت‌سنجی که در کل کشور صورت می‌گیرد فعالیت‌ها با توسعه بیشتر همراه شود و برای فعالیت‌های قرآنی آینده هم برنامه‌ریزی‌های بیشتری بر همین اساس انجام شود.

 

 علائیان تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در این جشنواره رقم خورد این بود که مجموعه‌های حوزوی گرد یک میز جمع شدند و پذیرفتند که کار باید توسط یک مجموعه تخصصی انجام شود. در نهایت هم همه از کار رضایت داشتند و در سال جاری هم همه مراکز حوزوی دعوت شدند و بنا شد یک جشنواره قرآنی به نام حوزه علمیه و با محوریت سازمان دارالقرآن شکل گیرد.

ی بیان کرد: در سال جاری هم در خدمت دوستانمان در جامعه المصطفی(ص) العالیمه هستیم که به حق افراد مظلومی هستند و نیاز است که روحیه آنها تقویت شود. از طرفی لازم است برای مجموعه اهل سنت، حوزه خواهران و جامعه الزهرا(س) هم برنامه‌های قرآنی تدارک دیده شود. در سال گذشته فرزندان طلاب خواهر تحت پوشش برنامه‌های قرآنی قرار گرفتند و امیدواریم امسال هم برنامه‌های خوبی داشته باشیم.

علائیان افزود: یکی دیگر از نکات مربوط به تشکیل شوراهای قرآنی حوزوی در استان‌ها است که پس از این جلسه ابلاغ خواهد شد تا در استان‌ها هم افراد گرد هم جمع شوند و برنامه‌های قرآنی را در سطح استانی پیگیری کنند. همچنین امیدواریم که بتوانیم آموزش‌های قرآن را نیز به صورت حضوری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: افزون بر اینکه باید در زمینه‌های قرآنی برنامه‌هایی را تدارک دید، باید در حوزه‌های دیگر نظیر حوزه‌های هنری، فرهنگی و ... هم برنامه‌هایی را راه‌اندازی کرد. برخی از این برنامه‌ها پیش‌تر انجام شده و موفقیت‌آمیز هم بوده است. برای نمونه در جشنواره مشکات بیست و نه فیلم‌نامه از طریق همسران طلاب ارسال شد و این نشان می‌دهد می‌توان در زمینه‌های هنری هم برنامه‌های خوبی را سامان داد.

 

 
کد خبر 1197118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha