عید غدیر، فرصتی برای دستگیری از نیازمندان

عید غدیرخم که یادآور کامل شدن دین خداوند بر بندگان است، فرصتی است تا مردم با تاسی به سیره مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام که همان کمک به نیازمندان است، به یاری محرومان بشتابند.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ همزمان با عید غدیر در خراسان شمالی، جشن ها و برنامه های شاد در حال اجرا است، از حرکت کاروان شادی تا برپایی جشن های کوچک و بزرگ در محله ها و بوستان ها، اما این عید در این استان با کمک به محرومان و نیازمندان گره خورده است. 

 


در روایتی از امام صادق علیه‌السلام نقل شده است: این روز، روز عبادت است و روز اطعام و نیکی کردن و احسان به برادران دینی است.

 


امام رضا علیه‌السلام نیز در روایتی می‌فرماید: کسی که در این روز، به خانواده و برادران مومن خود، توسعه در رزق و بخشش‌ها و انفاق‌ها دهد، خداوند روزی او را زیاد می‌گرداند.

 

تاکید بر اطعام

 

حجت‌الاسلام والمسلمین "رضا نوری" نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم غدیر خم را والاترین رخداد در جهان اسلام عنوان کرد و گفت: این جشن بزرگ باید امسال پرشورتر و پررنگ‌تر از گذشته برگزار شود.

 


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهارداشت: طرح اطعام خانوادگی باید مورد توجه باشد و هر کسی به اندازه توان خود در این ایام نذری دهد و دستگاه های ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، کمیته امداد و سپاه پاسداران به عنوان متولیان طرح مواسات و همدلی در این ایام طرح های نذری را اجرا کنند.

 


امام جمعه بجنورد تصریح کرد: برنامه های دهه ولایت نیز امسال همانند سنوات گذشته ادامه داشته باشد و طرح های سفره غدیر و بازسازی واقعه غدیر باید پررنگ‌تر از گذشته برگزار شود.


کمک‌های گروه‌های جهادی

 

"محمدنبی شکیبایی" مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان شمالی از اجرای طرح احسان غدیر خبر داد و گفت: بنیاد احسان سه میلیارد ریال به ۴۵ گروه جهادی استان در راستای اجرای طرح غدیر اختصاص داد.

 

وی اظهار داشت: احسان غدیر، طرحی کشوری است و در خراسان شمالی از ۲۷ تیرماه آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه دارد.

 


وی افزود: در این طرح غذای گرم بین نیازمندان توزیع می شود و امسال برخلاف سال های گذشته طرح اطعام غدیر محدود به مرکز استان نیست و در سایر شهرستان ها هم انجام می شود.

 


مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان شمالی از ارائه خدمات دندانپزشکی در مناطق محروم استان خبر داد و گفت: حدود ۵۰۰ نفر از نیازمندان در گرمه از خدمات دانپزشکی در قالب طرح لبخند بهره مند شدند.

 

پخت ۱۴ دیگ غذا و اطعام نیازمندان


حجت الاسلام "جلیل محمدی" رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم از اطعام نیازمندان خبر داد و گفت: پخت ۱۴ دیگ غذا در امامزاده سیدعباس علیه السلام بجنورد از برنامه های به مناسبت عید غدیر است.


وی اظهارداشت: همچنین در ۴۱ نقطه خراسان شمالی غذا پخت و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

 

اجرای ۱۱۰ عنوان برنامه به همت کمیته امداد

 

"مجید الهی راد" مدیرکل کمیته امدادخراسان شمالی هم از اجرای 110 عنوان برنامه فرهنگی برای بزرگداشت عید غدیر توسط این نهاد خبر داد و گفت: این برنامه ها با محوریت سبک زندگی اسلامی، بزرگداشت واقعه غدیر و ارتقاء بینش دینی و فرهنگی مددجویان اجرایی می شود.

 


وی اظهارداشت: اعیاد قربان و غدیر ظرفیت مناسبی برای بصیرت ‌افزایی اقشار مختلف جامعه به‌خصوص جوانان است و در این راستا این نهاد با برگزاری پویش مردمی با موضوعات مختلف در تلاش است تا مسئله غدیر را به‌صورت ویژه به جوانان بشناساند.

 


 وی ادامه داد: تبیین اهمیت عید قربان، موضوع امامت و ولایت در مکتب اسلام، فلسفه و نقش جریان تاریخ‌ساز غدیر، ضرورت تبیین ابعاد امام شناسی و داشتن بصیرت در برابر تهدید نرم استکبار جهانی از اهداف برگزاری این پویش است.

 

 

کد خبر 1197224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha