غدیر آغاز حرکت بزرگ انسانی برای ساخت جهان بر مدار ایمان و عمل صالح است

آیت‌الله کعبی غدیر را انسان‌ساز و تمدن‌ساز دانست و گفت: غدیر آغاز یک حرکت بزرگ انسانی برای ساخت جهان بر مدار ایمان و عمل صالح است و ریشه در فطرت و کرامت انسان و عشق به باورها و ارزش‌های متعالی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «آیت‌الله عباس کعبی» امروز (دوشنبه ۲۷ تیر) در جشن بزرگ غدیر که در مصلای اندیمشک برگزار شد اظهار کرد: غدیر هویت ملت بزرگ ایران و مردم ولایتمدار خوزستان است و ریشه در فطرت و کرامت انسان و عشق به باورها و ارزش‌های متعالی دارد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری غدیر را انسان‌ساز و تمدن‌ساز و همچنین آغاز یک حرکت بزرگ انسانی برای ساخت جهان بر مدار ایمان و عمل صالح دانست و افزود: غدیر زنده است و تا ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و تحول جهانی و تشکیل دولت کریمه امام زمان (عج) در سطح جهان بر مدار کرامت، عدالت، پیشرفت، صلح و امنیت ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه در روز قیامت یک وزنه‌ای برای اعمال انسان‌ها وجود دارد و انسان‌ها بر اساس حق گرایی، حق‌طلبی و حق‌مداری سنجیده می‌شوند اذعان کرد: علت فاصله گرفتن از حق، ظلم و ستمی است که انسان‌ها به خود، خدا و جامعه می‌کنند و نباید از حق فاصله بگیریم.

 

آیت‌الله کعبی با اشاره به اینکه عشق به حضرت امیرالمؤمنین (ع) حیات‌بخش، نجات‌بخش، تحول‌گرا و انسان‌ساز است تصریح کرد: شاخص و عملکرد انسان‌های رستگار و مؤمن در روز قیامت همین عشق است که انقلاب درونی در انسان‌ها ایجاد می‌کند.

 

وی عنوان کرد: عشق به امام علی (ع) به معنای عشق به توحید، عدالت، کرامت انسان، نماز، یاد خدا، توجه به آخرت، همه خوبی‌ها و مهربانی‌ها و تنفر از گناه و بدی‌ها است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: عشق به حضرت امیرالمؤمنین (ع) را باید جهانی کنیم تا شاهد خاتمه بحران‌های انسانی در مسائلی از جمله خانواده، اخلاق، امنیت، غذا و تغذیه و فسادها باشیم.

 

وی ادامه داد: عشق به امام علی (ع) انسان را از گناه باز می‌دارد و آن را در مقابل گناه، مقاوم می‌کند و گناه را خط قرمز خود می‌داند و دل وی سرشار از عشق به مردم خواهد بود.

 

آیت‌الله کعبی اضافه کرد: صلوات وزن اعمال را سنگین می‌کند و به عنوان یک موضع اعتقادی، اخلاقی، عبادی و فکری و همچنین شعاری سیاسی و اجتماعی در وفاداری به ولایت پیامبر اکرم (ص) محسوب می‌شود که انسان‌ساز و شهیدپرور است.

 

وی ابراز کرد: ایران اسلامی در پرتو ولایت حضرت امیرالمؤمنین (ع)، ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی و حرکت امام راحل و شهدا و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری با گذشت از فراز و فرودها، قوی‌تر شده است و در مقابل شاهد ضعیف‌تر شدن آمریکا و دیگر دشمنان بوده‌ایم.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه و برگزاری جلسه با صهیونیست‌ها، سعودی‌ها و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای روحیه دادن به آنها به خاطر شکست‌های مفتضحانه‌ای است که در برابر محور مقاومت خوردند.

 

کد خبر 1197243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha