ارائه طرح توسعه گردشگری آبادان و خرمشهر در هیات دولت

ارسطوزاده از ارائه طرح توسعه گردشگری آبادان و خرمشهر در هیات دولت خبر داد و گفت: این دو شهرستان موقعیت ممتازی برای گردشگری دارند.

«محمدحسین ارسطوزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: وجود محوطه‌های تاریخی گویای شرایط ویژه برای استقرار اجتماع انسان‌ها در منطقه است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: ابداع و احداث بسیاری از اولین‌ها در شهرهای آبادان و خرمشهر همراه با وجود تاسیسات صنعتی، بندری، مناظر طبیعی و کشاورزی، وجود نخلستان‌های چشم‌نواز، نوع ویژه‌ای از دامپروری و نیز آداب و سنن و فرهنگ خاص منطقه، وجود یادمان‌های دفاع مقدس، مسیر دسترسی به عتبات و همسایگی با کشور عراق و نزدیکی مسیر با کشورهای هم مرز حاشیه خلیج فارس از مزایای این مناطق برای توسعه گردشگری است.

 

وی اضافه کرد: آنچه که در سال‌های اخیر و پس از جنگ تحمیلی موجب عقب‌افتادگی این مناطق گشته، ناهماهنگی و تعدد مراکز تصمیم‌گیری و تداخل وظایف ‌قانونی و یا موازی کاری میان مراجع ذی‌ربط بوده است.

 

ارسطوزاد عنوان کرد: اکنون طرحی از سوی مقام عالی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به دولت ارائه شده تا از طریق وحدت رویه و ایجاد تمرکز تصمیم‌گیری ها برای روان‌سازی و رونق صنعت گردشگری که محرک بنیادین برای رونق اقتصادی منطقه خواهد بود انجام پذیرد.

 

لازم به ذکر است، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، (یکشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱), در صفحه مجازی خود نوشت: رونق آبادان و خرمشهر نیاز به طرح جامع گردشگری در حوزه اروند و تمرکز اقدامات دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی دارد. امروز طرح پیشنهادی وزارتخانه مان را در دولت تشریح کردم. این طرح پس از طی مسیر قانونی منشاء اقدامات موثری خواهد شد.

 

کد خبر 1197255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha