مفاهیم واقعه غدیر باید به نسل‌های آینده منتقل شوند

حجت‌الاسلام آذرافروز با بیان اینکه مفاهیم عید غدیر می‌توانند مایه وحدت میان همه فرق شود گفت: همه مسلمانان وظیفه دارند که برای غدیر کار کنند و مفاهیم واقعه غدیر را به نسل‌های آینده انتقال دهند.

«حجت‌الاسلام حسن آذرافروز» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم اظهار کرد: عید غدیر به عنوان بزرگترین عید مسلمانان و عید الهی قلمداد می‌شود که این به دلیل عظمت و اهمیت واقعه غدیر است.

 

مسئول برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه خوزستان افزود: در واقعه غدیر، پیامبر اکرم (ص) به دستور خداوند سبحان امام علی (ع) را به عنوان جانشین خودشان و سرپرست، امام و راهبر جامعه پس از خودشان معرفی کردند.

 

وی اذعان کرد: حضرت محمد (ص) در غدیر، ادامه دهنده راه خود را معرفی کردند اما اگر این کار را انجام نمی‌دادند، گویا تمام کارهایی را که قبلا انجام داده بودند، صورت نگرفته‌اند.

 

حجت‌الاسلام آذرافروز با بیان اينکه هدایت، راهنمایی و سعادت مردم پس از پیامبر اسلام با امامت امام علی (ع) تضمین شد و اعتبار پیدا کرد تصریح کرد: امام علی (ع) شخصی دانا، شجاع، عالم، باتقوا، جنگجو، دلسوز و مردمی بود.

 

وی با اشاره به اینکه در عید غدیر کسانی که کفر ورزیدند، مأیوس شدند عنوان کرد: غدیر روزی است که دین مبین اسلام‌، هدایت بشری و نعمت بر ما تکمیل شد.

 

مسئول برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان اینکه مفاهیم عید غدیر می‌توانند مایه وحدت میان همه فرق شود بیان کرد: همه مسلمانان وظیفه دارند که برای غدیر کار کنند و انتقال مفاهیم واقعه غدیر را به نسل‌های آینده انجام دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: در روز غدیر روزه مستحب مؤکد است و ثواب زیادی دارد و همچنین اطعام، صدقه دادن، کمک به مؤمنان و هدیه دادن به مردم، از کارهای ارزشمند این روز به شمار می‌روند.

 

کد خبر 1197260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha