حدیث غدیر یک حدیث متواتر است و جای تردید ندارد

آیت الله دژکام گفت: معنا و مفهوم خطبه «غدیر»، قبول ولایت است و به گفته علامه «امینی»، حدیث غدیر یک حدیث متواتر است و جای تردید ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت ‌الله «لطف ‌الله دژکام»، امروز (دوشنبه 27 تیر) در اجتماع بزرگ ۲۰ هزاری نفری که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به مناسبت عید سعید غدیر برگزار شد، گفت: پیامبر(ص) در روز عید غدیر و در کنار برکه «غدیر»، خطبه «غدیر» را قرائت فرمودند و امام علی (ع) را ولی و جانشین خود قرار داد و خودشان نیز ولایت امیرالمونین (ع) را در روز غدیر پذیرفتند و اعلام فرمودند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جعه شیراز افزود: معنا و مفهوم خطبه «غدیر»، قبول ولایت است و به گفته علامه «امینی»، حدیث غدیر یک حدیث متواتر است و جای تردید ندارد.

وی اضافه کرد: خدای متعال می ‌خواهد که سند ولایت امام علی (ع) آنقدر محکم باشد تا کسی در آن تردید نکند و به همین دلیل بود که ‌پیامبر(ص) از مردم درباره متوجه شدن موضوع سئوال پرسیدند و از مردمی که پاسخ مثبت دادند، خواستند تا ولایت امام علی (ع) را به گوش دیگران نیز برسانند و این ولایت تا به امروز نسل به نسل منتقل شده و باید از این پس نیز آن را منتقل کنیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: پیام غدیر باید انعکاس ملی و بین ‌المللی داشته باشد و باید بدانیم به فرموده پیامبر (ص)، دوست امام علی (ع) دوست ایشان نیز هستند.

خاطر نشان می شود، در پایان این اجتماع باشکوه از تعدادی از سادات نیز تجلیل و مراسم ملبس شدن و عمامه‌ گذاری تعدادی از طلاب نیز به انجام رسید.

کد خبر 1197279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha