جدیدترین آمار خدمات پزشکی به حجاج ایرانی/ کاهش مراجعات با خروج زائران

در جدیدترین آمار امروز مرکز پزشکی حج و زیارت آمار روزانه و کلی خدمات این مرکز در زمینه‌های ویزیت، مددکاری، امداد و انتقال، نسخ‌ درمانی، خدمات پرستاری و پاراکلینیک ارائه شده است که با وجود حفظ خدمات، میزان مراجعه در برخی بخش‌ها کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، طبق اعلام مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، این مرکز از 26 خرداد تا 27 تیرماه، در مجموع بیش از 186 هزار خدمت پزشکی ارائه کرده است. از این میزان بیش از 116 هزار خدمت در مکه و بیش از 28 هزار خدمت در مدینه منوره بوده است.

در حال حاضر 8 بیمار ایرانی در بیمارستان‌های سعودی و 4 بیمار در بیمارستان هلال احمر مکه مکرمه بستری هستند. عدد متوفیان در بیمارستان سعودی همچنان عدد سه اعلام شده است.
بر پایه این گزارش، در مجموع 61205 ویزیت عمومی در مطب‌های مجموعه‌ها و 13321 ویزیت تخصصی در مکه و مدینه انجام شده است. آمار ویزیت‌های تخصصی امروز از 167 مورد در روز گذشته به 59 ویزیت کاهش یافت و ویزیت‌های عمومی از 3265 ویزیت عمومی به 3654 ویزیت بالغ شد.
در مجموع خدمات پرستاری در زمینه‌های عمل جراحی، تزریقات، سرم‌ تراپی، پانسمان و بررسی وضعیت فشار خون و قند بیماران به 29879 خدمت می‌رسد. امروز نیز 928 خدمات پرستاری ارائه شده است که 700 مورد آن تزریقات است.
همچنین  امروز (27 تیرماه) 1263 نسخه در داروخانه‌های درمانگاه‌ها و بیمارستان مکه وصول شده است تا آمار کل نسخه‌های داروخانه‌ها به بیش از 71 هزار مورد برسد.
مجموع خدمات پاراکلینیکی ارائه شده همچون اکو، سونوگرافی، رادیولوی، آزمایشگاه در مکه و با احتساب آمار عرفات و منا تاکنون به رقم 7725 خدمت رسیده است. امروز میزان خدمات آزمایشگاهی در مکه مکرمه 286 مورد بود که 229 خدمت آن انجام تست در آزمایشگاه بوده است.
خوشبختانه با تنها 6 مورد ارائه خدمت در بخش بستری اورژانس، آمار کلی بستری‌ها به عدد 419 مورد رسید و امروز هیچ بیماری در بخش‌های داخلی زنان و مردان و مراقبت‌های قلبی بستری نشد.
امروز در مکه و مدینه خدمات مددکاری و امداد و انتقال شامل انتقال به هتل و بیمارستان‌های سعودی نیز از 120 مورد به 78 خدمت رسید تا آمار کل این خدمات به عدد 2380  برسد.
به نظر می‌رسد با وجود ثبات فعالیت های تیم پزشکی، در بخش‌های مختلف، بجز ویزیت عمومی شاهد کاهش مراجعات زائران بیت‌الله الحرام هستیم که احتمالاً تحت تأثیر عزیمت تعدادی از حجاج به میهن اسلامی بوده است.

کد خبر 1197307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha