کاروان خودرویی غدیر در آستارا راه‌اندازی شد

همزمان با عید سعید غدیر خم، کاروان خودرویی در خیابان‌های بندر آستارا راه‌اندازی شد و عاشقان اهل‌بیت(ع) در این شهرستان به جشن و شادمانی پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، همزمان با عید سعید غدیر خم، شهروندان آستارایی شامگاه دوشنبه(۲۷ تیر) با راه‌اندازی کاروان خودرویی در خیابان‌های این شهر مرزی به جشن و شادمانی پرداختند.

 

خودروها و موتورسیکلت‌های شخصی در قالب این کاروان در حالی که پرچم و پوسترهایی مرتبط به عید غدیر و مزین به نام مبارک امام علی(ع) را به روی وسیله‌های خود داشتند، حرکت خود را از مزار شهدای گمنام آغاز و از خیابان‌های فارابی و امام خمینی(ره) عبور و برنامه در مزار شهدای آستارا به پایان رسید.

 

این اقدام فرهنگی که در راستای ترویج فرهنگ عشق به ولایت و امامت برگزار شد، به همت هیئت رزمندگان اسلام و سپاه ناحیه آستارا راه‌اندازی شد.

 

همچنین مراسم نورافشانی با استقبال گسترده شهروندان آستارایی روبروی شهرداری این شهر مرزی برگزار شد.

 

ساعت ۱۰ صبح فردا (سه‌شنبه، ۲۸ تیر) نیز واقعه غدیر در پشت بازار ساحلی- برکه پریان بازسازی می‌شود.

 

گفتنی است، دوشنبه( ۲۷ تیر) مصادف با هجدهم ذی‌الحجه، روز عید غدیر خم است و به این مناسبت ویژه برنامه‌های مختلفی شهرستان آستارا برگزار شد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز برنامه‌های مختلفی در این عید فرخنده داشتند.

 

به گزارش شبستان، در ۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ هجری قمری، در آخرین حج پیامبر(ص) که به حجه‌الوداع معروف است بیش از یک صد و بیست هزار تن شرکت کردند که بعد از پایان حج، در مکانی میان مکه و مدینه به نام غدیر خم بر پیامبر موضوع جانشینی و امامت علی(ع) از سوی وحی الهی ابلاغ شد.

کد خبر 1197310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha