افتتاح خانه حمایتی معلولان ذهنی دختر

مدیر اداره بهزیستی شیروان گفت: به مناسبت هفته بهزیستی، خانه حمایتی معلولان ذهنی دختر در این شهرستان افتتاح شد.

«علی اکبر آرام» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان ضمن اشاره به حمایت  قشر معلولان و خدمات ارئه شده از سوی بهزیستی اظهارکرد: به مناسبت هفته بهزیستی خانه حمایتی معلولان ذهنی دختر با مساحت و زیربنای 150 مترمربع و با ظرفیت 10 نفر و مشارکت بخش خصوصی در این شهرستان افتتاح شد.

 

مدیر اداره بهزیستی شیروان عنوان کرد: سیاست سازمان بهزیستی احداث مراکزی با ظرفیت کوچک جهت ارائه خدمت رسانی بهتر، اشتغالزایی و جلوگیری از تجمع معلولان است که این سازمان ماهانه به ازای هر معلول 30 میلیون ریال یارانه پرداخت می کند تا بخشی از هزینه ها صورت گیرد و مشکلی وجود نداشته باشد.

 

آرام با اشاره به تعداد معلولان شهرستان و اقدامات صورت گرفته برای آنان خاطرنشان کرد: اکنون چهار هزار و ۳۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی شیروان قرار دارند که از این تعداد؛ سه هزار و ۱۰۰ نفر مستمری بگیر هستند و هزار و ۵۰ نفر پشت نوبت قرار دارند.

 

وی بیان کرد: همچنین 750 زن سرپرست خانوار و 85 خانواده دارای دو فرزند معلول در این شهرستان مستمری ماهانه 10 میلیون و 800 هزار ریال دریافت می کنند.

 

وی تصریح کرد: این شهرستان 11 مرکز شبانه روزی و سه مرکز حمایتی دارد که 60 کودک در آن نگهداری می شوند و 100 نفر سهمیه پذیرش دارد که 80 نفر تکمیل ظرفیت شده اند و سه موسسه پیشگیری فعالیت دارد که مشغول به ارائه خدمات است و ماهانه مبالغی به عنوان یارانه دریافت می کنند.

 

مدیر اداره بهزیستی شیروان افزود: سال گذشته در بحث مشارکت های مردمی 384 میلیون و 400 هزار ریال توسط خیرین به مراکز نگهدای معلولان شبانه روزی کمک شد که امسال به 662 میلیون 880 هزار ریال افزایش یافته است.

 

 

کد خبر 1197355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha