مهم‌ترین پیام غدیر حفظ وحدت اسلامی است

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی گفت: مهم‌ترین پیام غدیر و مسئله امامت و ولایت حفظ اتحاد و وحدت امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام «محمدجواد باقری‌ارومی» شب گذشته(دوشنبه، ۲۷ تیر) در جشن بزرگ عید سعید غدیر خم که با حضور گسترده عاشقان امامت و ولایت روبروی شهرداری این شهر برگزار شد با تبریک عید غدیر، اظهارکرد: مردم آستارا امشب با این حضور گسترده عشق خود به مولای متقیان حضرت علی(ع) را نشان دادند.

 

امام جمعه بندر آستارا افزود: اهمیت عیدغدیر به جهت مسئله مهم امامت و ولایت که مسئله جانشینی پیامبر اکرم(ص) بوده است و از آنجا که خداوند هم در قرآن کریم اکمال دین و اتمام نعمت را در سایه آن بیان کرده، بزرگترین و برترین اعیاد اسلامی است.

 

وی با بیان‌اینکه مهم‌ترین پیام غدیر و مسئله امامت و ولایت حفظ اتحاد و وحدت امت اسلامی است، تصریح‌کرد: خداوند عالم به قدری حکیم است که هیچگاه پایان سلسه نبوت و زحمت ۲۳ ساله پیامبر اکرم(ص) را بی‌‎نتیجه و ابتر رها نمی‌کند و برای تداوم و استمرار نبوت، آن را در امامت و ولایت ائمه اطهار(ع) قرار داد.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی، تبلیغ غدیر و بزرگداشت آن، احیای امر امامت و یک تکلیف الهی دانست و خاطرنشان‌کرد: پیامبر اسلام وظیفه خود در انجام این وظیفه را به خوبی انجام دادند و تبلیغ غدیر و نصب امیرالمومنین علی(ع) و به عنوان امام جامعه را بر امت اسلام هم لازم کردند که هر نسلی به نسل آینده آن را ابلاغ کند.

 

گفتنی است، اجرای نمایش طنز توسط گروه نمایشی سهند، مسابقه برای کودکان، برپایی ایستگاه صلواتی و ... از دیگر بخش‌های این مراسم در بندر مرزی آستارا بود.

 

در پایان نیز مراسم نورافشانی برگزار شد که با استقبال شهروندان همراه بود، این جشن بزرگ به همت ستاد گرامیداشت عید غدیر آستارا و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی این شهر مرزی برگزار شد.

 

کد خبر 1197385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha