گرمای شدید تیرماه هم استخر دانش آموزی فاروج را به تحرک وا نداشت

دانش آموزان فاروجی همچنان محروم از برخورداری از استخر به دلیل برطرف نشدن نقص های آن هستند و گرمای شدید تیرماه هم این فضای ورزشی را به تحرک وا نداشت.

خبرگزاری شبستان_خراسان شمالی_فاروج؛ ساخت استخر دانش آموزی فاروج با یک هزار و 416 مترمربع دارای بخش های سونا، جکوزی و یک سالن بدنسازی در سال 90 آغاز شد و از همان سال، تاریخ های متفاوتی برای بهره برداری از این طرح مطرح شد و حتی به صورت نمادین با شماری از طرح ها افتتاح شد اما بهره برداری از آن همچنان با اما و اگرهایی همراه است.

 

خنکای آب، چاشنی خوبی برای گذر از هوای گرم تابستان است اما محروم بودن شهرستان فاروج از داشتن استخر این فرصت مفرح و از سویی درآمد ساز را از مردم و متولیان این فضاها گرفته است. از ابتدای امسال بارها زمزمه تکمیل و بهره برداری استخر دانش آموزی فاروج به گوش رسید اما همچنان در عمل اتفاق نیفتاده است.

 

مسئولان مراقب باشند بهره برداری از استخر از دهن نیفتد

یکی از شهروندان در این خصوص گفت: تابستان که بگذرد بهره برداری از طرحی مثل استخر در واقع از دهن می افتد.

 

صادق احمدی افزود: بهره برداری نشدن از طرح های مهمی مثل استخر که به نظر می رسد ناشی از بی برنامه بودن است آنهم با توجه به محرومیت های تفریحی فرهنگی فاروج، که وجود این فضا ها  می تواند فرصتی برای ارتقا شاخص ها در شهر شود، جای سوال است!

 

وی گفت: آیا نظارتی بر روند اجرای طرح ها نیست که بعد از گذشت یک دهه از ساخت و بیش از سه سال از افتتاح آن، تازه اعلام شده است که ایراد فنی دارد؟

 

شهروند دیگری گفت: ظاهرا علاوه بر طرح های فرهنگی، بخت طرح های ورزشی هم در فاروج بلند نیست و بهره برداری نشدن از این طرح ها، امری عادی در شهرستان شده است.

 

سبحان باقری افزود: دو طرح ناتمام استخر ورزشی در فاروج جز بی هدفی در اجرای طرح ها چه معنایی می تواند داشته باشد؟

 

شهروند دیگری گفت: امسال تابستان با توجه به وضعیت رو به بهبود ناشی از کرونا، بهترین زمان برای بهره برداری از این طرح بود تا رنج و خستگی سال‌های درگیری شدید با کرونا، از تن کودکان و نوجوانان شهر شسته شود.

 

مریم سعیدی افزود: در این سه سال این طرح چرا رفع ایراد نشد تا حالا مردم بتوانند از آن استفاده کنند؟

 

«محمد صنعتی» معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش فاروج فروردین امسال در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرده بود: ظرف چند هفته ایرادهای طرح باید از سوی متولی اجرا، برطرف و تحویل آموزش و پرورش شود.

 

منتظر تحویل موقت استخر هستیم

معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش فاروج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: برای تحویل این پروژه اقدام شد اما چون همچنان نقص داشت، تحویل موقت منوط به برطرف شدن ایرادها شد.

 

«محمد صنعتی» با اشاره به اینکه پیمانکار طرح در حال برطرف کردن نقص هاست، افزود: تحقق ایجاد زیرساخت های لازم برای راه اندازی زمان بر است.

 

وی با بیان اینکه چند هفته تا یکماه بعد از تحویل برای راه اندازی زمان نیاز است، افزود: بعد از تحویل طرح، تازه کار آموزش و پرورش برای مدیریت استخر آغاز می شود.

 

وی بیان کرد: برای اینکه شاهد تعطیلی استخر به فاصله زمان کوتاهی بعد از راه اندازی آن نباشیم روند کار احتمالا طولانی تر شود.

 

اوایل تابستان سال ۹۱ ساخت دومین استخر شنای فاروج در حالی که استخر نخست هنوز کمتر از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت؛ آغاز شد. در همان زمان ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار ملی برای شروع ساخت آن مصوب و پنج میلیارد ریال اعتبار اولیه نیز برای آن منظور شد ولی تکمیل این طرح نهایتاً تا سال ۹۸ به درازا کشید. در سفر تیرماه سال ۹۸ کاروان دولت تدبیر و امید به استان برای چند طرح نیمه تمام شهرستان درخواست اعتبار شد که یکی از این طرح‌ها، استخر دانش آموزی بود که از محل اعتبارات این سفر ۱۲ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح اختصاص یافت تا مراحل تکمیل و تجهیز آن برای راه اندازی طرح انجام شود.

 

ساخت استخر دانش آموزی در مساحت هزار و ۴۱۶ مترمربع از محل اعتبارات ارزش افزوده انجام و در بهمن ماه سال ۹۸ افتتاح اما تاکنون به بهره برداری نرسیده است.

 

 

 

کد خبر 1197388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha