مساجد واقعه مباهله را همچون عید غدیر پررنگ و پرشور برگزار کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین اشرفی گفت: مساجد واقعه مباهله را همچون عید غدیر پررنگ و پرشور برگزار کنند زیرا این رویداد، سند قرآنی بسیار مهمی در اثبات حقانیت اهل بیت‌(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد اشرفی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به آیه مباهله «مَنْ حَاجَّک فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَک مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَکمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل‌لَّعْنَتَ الله عَلَی الْکاذِبِینَ؛ هرگاه بعد از علم و دانشی که (در باره مسیح) به تو رسیده، (باز) کسانی با تو به محاجّه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: «بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را؛ ما از نفوس خود دعوت کنیم، شما هم از نفوس خود؛ آن‌گاه مباهله کنیم؛ و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم» (سوره آل عمران، آیه 61) اظهار کرد: اجماع زیادی میان علمای شیعه و اهل سنت درباره شان نزول این آیه وجود دارد و تقریبا همه از این آیه درباره اثبات حقانیت اهل بیت (ع) سخن گفته اند.

 

مسئول دفتر آیت الله فیاض در تهران افزود: وقتی چنین سند مهمی از قرآن کریم درباره جایگاه اهل بیت (ع) وجود دارد نمی توان و نباید به راحتی از کنار آن گذشت. درواقع قصور ما درباره ابلاغ پیام مهم این آیه، جبران ناپذیر است.

 

وی اضافه کرد: مساجد واقعه مباهله را همچون عید غدیر پررنگ و پرشور برگزار کنند زیرا این رویداد، سند قرآنی بسیار مهمی در اثبات حقانیت اهل بیت (ع) است. همانطور که برای غدیر سخنران و مداح دعوت و ایستگاه صلواتی برگزار می کنند و اطعام صورت می گیرد، باید برای مباهله نیز چنین کارهایی انجام شود.

 

اشرفی اضافه کرد: همانطور که اهالی مساجد و سایر مردم درباره عید غدیر خیلی خوب عمل می کنند و مفهوم دهه ولایت و امامت را جدی گرفته اند باید مباهله را خیلی جدی تر بگیرند زیرا با توجه به قرآنی بودن این موضوع، باید همه مردم پای کار بیایند. در واقع باید چنین باشد که هیچ تفاوتی میان مباهله و غدیر نباشد و رساندن این پیام به مردم، بیش از همه وظیفه روحانیون اعم از ائمه جماعات مساجد و مبلغان دینی است.

کد خبر 1197436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha