طرح اسلام سکولار از سقیفه شروع شد/ شورای نگهبان یعنی مقابله با تفکر سقیفه

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: طرح اسلام سکولار و جدایی دین از سیاست از ماجرای سقیفه شروع شد و یکی از وظایف شورای نگهبان هم مقابله با این تفکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، حجت الاسلام سید سعید حسینی در دیدار با ناظرین و سرناظرین انتخابات و اعضای دفتر شورای نگهبان شهرستان کاشان به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد انقلابی گفت: طرح اسلام سکولار و جدایی دین از سیاست در صدر اسلام از ماجرای سقیفه شروع شد.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزود: سقیفه توطئه انصار بود و مهاجرین و انصار در سقیفه اعلام کردند حکومت بر عهده ما و پاسخ به مسائل شرعی و دینی بر عهده علی بن ابیطالب(ع) باشد و این همان سکولاریزم و جدایی دین از سیاست است.

 

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: وجود شورای نگهبان یعنی مقابله با تفکر سقیفه و به این معناست که دین از سیاست جدا نیست و شورای نگهبان با وجود خودش حافظ ارزش های انقلاب اسلامی و تحکیم حکومت دینی است.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان تصریح کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به این موضوع که انقلاب اسلامی در بین همه حکومت ها تنها حکومتی است که بعد از ۴۰ سال به آرمان هایش وفادار است افتخار می کنند، بخش عمده آن به خاطر وجود شورای نگهبان است که در نظارت در انتخابات مختلف افراد و شاخص هایی را که در قانون آمده و به آرمان ها وفادار هستند از سنجه خود عبور می دهند.

 

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: آیت الله جوادی آملی در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی ماندگاری آثار مطهری به این نکته اشاره می کنند که شهید مطهری نفی و اثباتش مستدل بود؛ قطعا ماندگاری شورای نگهبان هم به همین دلیل است.

 

شورای نگهبان به حکم امام خمینی (ره) در اسفند ماه ۱۳۵۸ تشکیل و با انتخاب شدن فقهای آن به صورت رسمی از ۲۶ تیرماه سال ۵۹ فعالیت خود را آغاز کرد./

 

کد خبر 1197439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha