دو بخش داخلی و آی سی یو آماده ارائه خدمات به بیماران در سانتر کرونا

شجاعی با اشاره به اینکه دو بخش برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی آماده شد، گفت:۳۰ تخت داخلی و ۹ تخت در آی سی یو در بیمارستان امیرالمومنین برای ارائه خدمات به بیماران موج هفتم آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «رضا شجاعی» با اشاره به شیوع موج جدید کرونا و به دلیل اینکه انتقال و سرایت این جهش ویروس کرونا نسبت به جهش‌های قبلی سریع‌تر اتفاق می‌افتد، گفت: بیمارستان ها و مراکز درمانی استان در برابر زیر سویه جدید اُمیکرون آمادگی کامل دارند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: متاسفانه سویه جدید BA5 وارد کشور شده و اکثر استان ها درگیر این سویه شده اند و وضعیت شهر اراک نیز به وضعیت نارنجی تبدیل شده است.

 

وی با بیان اینکه در خصوص بحث مدد رسانی به بیماران کرونا و و درگیر، کما فی السابق بیمارستان امیرالمومنین اراک با ظرفیت کامل یک بخش ۳۰ تخت  و یک آی سی یو با ظرفیت ۹ تخت به عنوان سانتر اصلی کرونا پذیرای بیماران کرونایی است، ادامه داد: از هم استانی های عزیز تقاضا داریم دستورالعمل های بهداشتی را برای حفظ سلامت خود و دیگران رعایت کنند.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه در صورت نیاز به بخش پشتیبان، بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با قابلیت یک بخش و یک آی سی یو وارد مدار کرونا خواهد شد، اظهار کرد: بیماران بر اساس علائم غیر اختصاصی که این سویه دارد و هرگونه احساس علائم تنفسی خفیف و علائم گوارشی میتوانند به کلینیک های سرپایی عفونی در سطح استان، مطب های همکاران عفونی و یا کلینیک سرپایی در بیمارستان امیرالمومنین مراجعه کرده و خدمات لازم را دریافت نمایند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه کلیه شهروندان می بایست پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود حساس باشند، گفت: در حال حاضر تنها راهی که می توان از میزان مرگ و میر و ابتلا بیماران به این سویه کاهش دهد بحث واکسیناسیون است.

 

شجاعی در ادامه با بیان اینکه مردم باید استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند، اضافه کرد: ماندن در منزل و عدم حضور در تجمع ها امری ضروری است و در صورت ضرورت حضور در تجمعات و دورهمی ها، حتماً پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا انشاالله از این پیک با کمترین تلفات جانی و مالی عبور کرده و مجدداً به دوران آرامش بازگردیم.

کد خبر 1197446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha