تزریق بیش از سه میلیون دُز واکسن کرونا در لرستان

کوشکی با تاکید بر ضرورت همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: تاکنون سه میلیون و ۵۱ هزار دُزواکسن کرونا تزریق شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « مریم کوشکی» امروز در سخنانی اظهار داشت: تاکنون سه میلیون و ۶۲۲ هزار و ۸۶۴ دُز واکسن کرونا تحویل استان شده که سه میلیون و ۵۱ هزار دُز آن تزریق شده است، ۸۹.۴ درصد جامعه هدف استان دُز نخست و ۷۹.۵ درصد دُز دوم را تزریق کردند.

 

وی افزود: تاکنون ۳۶.۴ درصد جامعه هدف لرستان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: از میزان واکسن تحویلی به استان بیش از ۴۸۴ هزار دُز مصرف نشده است که طی روزهای آینده برای افراد دارای شرایط تزریق خواهد شد.

 

وی افزود: واکسن‌های سینوفارم، برکت، پاستوکووک و کووک پلاس، اسپایکوژن، آسترازنکا و اسپوتنیک در مراکز واکسیناسیون سطح استان موجود است و از مردم درخواست می شود هرچه زودتر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

 

کوشکی با تاکید بر لزوم گستردگی واکسیناسیون کرونا در استان اضافه کرد: تاکنون ۶ موج کرونا در استان سپری شده است و  رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان مهمترین راهکار جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ به شمار می رود.

 

وی عنوان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان اکنون زیر ۵۰ درصد گزارش شده که لزوم توجه بیشتر به استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی جهت کنترل وضعیت کرونایی امری ضروری و غیرقابل انکار است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه آمار بستری و مبتلایان به کرونا در  سطح استان رو به افزایش است، ادامه داد: عادی انگاری و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی باعث شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا می شود.

کد خبر 1197486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha