عملیات لوله گذاری انتقال آب از خلیج فارس به خراسان جنوبی آینده آغاز می شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: طی ۲ ماه آینده شاهد آغاز کار لوله گذاری در خراسان جنوبی همزمان با لوله گذاری از سمت کرمان با حضور مهمان ویژه کشوری خواهیم بود و این باعث خواهد شد تا دو تا سه سال آینده شاهد انتقال آب به استان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «جواد قناعت» امروز (28 تیر) در دیدار با مدیران و کارگران کارخانه فولاد قائنات اظهار داشت: بازدیدها براساس اهمیت کار صورت می‌گیرد چرا که فرصت برای بازدید کم و مکان های بازدید زیاد است.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مجتمع فولاد قائنات اهمیت خاصی برای دولت دارد، گفت: این پروژه برای استان کلیدی و حیاتی است و از ابر پروژه های کشور محسوب می شود و نشان از اهمیت پروژه و حساس بودن این پروژه دارد.

 

وی در ادامه بیان کرد: نوع صنعت، اشتغالزایی، منافع برای کشور و منطقه از شاخصه های مهم پروژه فولاد قائنات است و خراسان جنوبی از نظر صنعت نسبت به استان های دیگر عقب ماندگی هایی دارد و در گذشته توجه خوبی به استان نشده است و این کم توجهی ها در برخی بخش ها مانند صنعت خود را بیشتر نیاز می‌دهد.

 

قناعت با تاکید بر اینکه کار کردن برای صنعت در استان کار مضاعف و جهادی می‌خواهد، ادامه داد: باید ضعف ها را در حوزه صنعت بپوشانیم و بدانید که اشتغال، گردش پولی و آورده خوبی برای استان این پروژه دارد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مجتمع فولاد قائنات یک پروژه ملی است، افزود: خواهشمند است تا یک ماه و نیم آینده در واحدهای دیگر تلاش را بیشتر کنید تا در آینده با حضور مهمان ویژه شاهد افتتاح آن باشیم.

 

وی در ادامه گفت: واحد احیای این مجتمع چندین ماه است که بهره برداری رسیده است و زیربار خط تولید رفته است تا اگر در روند کار خطا و نقص فنی و اشکالی بود برطرف شود تا بعد از افتتاح رسمی هیچ گونه خطای فنی ایجاد نشود و افتتاح رسمی پروژه در آینده نزدیک با حضور مهمان کشوری انجام خواهد شد.

 

قناعت درخصوص مشکل برق این مجتمع عنوان کرد: برای برق مجتمع در اولین فرصت جلسات مشترکی با شرکت برق خراسان برگزار خواهد شد تا برق شرکت دیگر قطع نشود بلکه مقدار آن را در ساعت اوج کمتر کنند تا شرکت خسارت نبیند.

 

وی با اشاره به اینکه گاز خراسان جنوبی از سمت خراسان رضوی تامین می شود، افزود: در انتهای خط قرار داریم و زمستان فشار گاز کم می شود لذا برای همین موضوع در دیدار با وزیر نفت گفتیم که برای زمستان سال۱۴۰۲ گاز به انتهای خط از طرف زابل و نهبندان هم وصل شود تا شاهد حل این مشکل در استان باشیم.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برای آب مجتمع فولاد هم قراردادی در آینده بسته خواهد شد، ادامه داد: در این راستا از پساب فاضلاب قاین استفاده خواهد شد.

 

قناعت در خصوص بحث انتقال آب از خلیج فارس به خراسان جنوبی گفت: به دنبال انتقال آب از خلیج فارس به استان هستیم و تاکنون چندین جلسه با همین موضوع برگزار کردیم و مقرر شد تا همزمان با کار کردن از سمت کرمان از سمت استان نیز عملیات لوله گذاری شروع شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: طی 2 ماه آینده شاهد آغاز کار لوله گذاری را با حضور مهمان ویژه کشوری خواهیم بود و این باعث خواهد شد تا دو تا سه سال آینده شاهد انتقال آب به استان باشیم.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برای نیروهای جدید کار خوب مجتمع فولاد قائن بحث بومی گزینی است، گفت: حتما از بومیان منطقه در استخدام استفاده شود و با معاونت توسعه منابع انسانی استانداری و برنامه و بودجه هماهنگ باشید تا حاشیه ای پیش نیاید و طی یک آزمون بومی و خوب با نظارت استان شاهد نیروهای متدین و توانمند و بومی در شرکت باشیم.

 

 

کد خبر 1197516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha