جلوه های زیبای دفاع مقدس با ابزار هنر به تصویر کشیده شود

منزوی با تاکید بر نگارش جلوه‌های زیبای دفاع مقدس برای انتقال به نسل‌های آینده گفت: نباید دفاع مقدس را فقط در جنگ دید بلکه خالق صحنه‌های زیبایی مانند مادری که فرزند خود را به میدان جنگ در راه خدا می‌فرستد، است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، « مصطفی منزوی» در دومین ویژه برنامه ملی «از تبار قلم» و آیین تجلیل از نویسنده برجسته استان «میرعماد الدین فیاضی» در رشت با بیان اینکه دفاع مقدس ما با انقلاب اسلامی ایران عجین شده است گفت: انقلاب اسلامی باورهای ملت ایران را تغییر داد و دین را به میدان زندگی مردم کشاند.

 

فرمانده حوزه ادارات کل سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک سرمایه بزرگ اجتماعی برای مردم با نگاه بلند به آینده است افزود: این انقلاب به دست صاحب واقعی آن حضرت مهدی (عج) خواهد رسید و حکومت خود را تشکیل خواهند داد.

 

وی تاریخ شفاهی را گره خورده با انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: فرد فرد ملت ایران با تلاش خود در مسیر ترسیم شده امام راحل نقش آفرینی کردند.

 

منزوی با اشاره به تلاش زنان گیلانی در دفاع مقدس که در خط مقدم جنگ حضور داشتند تصریح کرد: این‌ صحنه‌ها از جلوه‌های زیبای دوران دفاع مقدس است که باید به تصویر کشیده شود. نباید دفاع مقدس را فقط در جنگ دید بلکه خالق صحنه‌های زیبایی است، مانند مادری که فرزند خود را به میدان جنگ در راه خدا می‌فرستد.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس این جلوه‌ها را برای ما روشن می‌کند تصریح کرد: آزادسازی فلسطین از دیگر برکات انقلاب اسلامی است که به زودی شاهد آن خواهیم بود.

 

منزوی صحنه‌های وحدت و همدلی مردم برای کمک به رزمندگان در جبهه‌های جنگ را مورد اشاره قرار داد و اظهارکرد: این کمک و همدلی هنور در بحران‌هایی مانند سیل، زلزله و ... تداوم دارد که همه جلوه‌های زیبای همدلی مردم است که با قلم زیبای نویسندگان دفاع مقدس ثبت و ضبط می‌شود.

 

 

* آموزه‌های دین را برای جوانان تبیین کنیم

« پریسا خیرخواه» نیز در این مراسم با تاکید بر اهمیت قلم که خداوند در قرآن بدان اشاره کرده است گفت: قلم بسیار تاثیرگذار است و شهدای ما با قلم خود تاکید بر حفظ عفاف و حجاب در وصایایشان کردند.

 

سرپرست اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ادامه داد: با قلم می توانیم به آیندگان چگونه زیستن مطابق با دین اسلام و آرمان‌های شهدا را بیاموزیم.در واقع باید سطح فرهنگی و علمی خود را به مرتبه‌ای ارتقا دهیم تا برای اهداف عالیه استفاده شود.

 

وی با اشاره به ماندگاری قلم که تاریخ را نگاشته است اذعان کرد: باید با منش و رفتار اسلامی مطالبات بهینه تاریخی را در راستای اهداف انقلابی داشته باشیم. چیزی را که می‌بینیم، بنویسیم زیرا نوشتن اثر قوی‌تر از دیدن دارد و ماندگار خواهد شد.

 

خیرخواه با تاکید بر اینکه باید فرزندانمان را با آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی آشنا کنیم تصریح کرد: باید آموزه‌های دینی را برای آنان تبیین کنیم و با نگارش آن تاریخ اسلام و انقلاب را به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

 

 

 

 

کد خبر 1197526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha