رهایی محکوم به قصاص نفس از دار مجازات در سنندج

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: به مناسبت اعیاد سعید قریان و غدیر و در هفته جاری با تلاش سفیران صلح استان کردستان، یک فقره پرونده قتل عمد با اخذ رضایت اولیای دم منجر به صلح و سازش بین طرفین پرونده شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار داشت: در سال 1398پرونده با موضوع قتل عمدی در شهرستان سنندج با شکایت اولیای دم، جهت صلح و سازش به سفیران صلح استان کردستان ارجاع شد.

 

وی افزود: پس از طی سه سال و برگزاری چندین جلسه صلح و سازش توسط سفیران صلح استان ، در نهایت خانواده مقتول موفق به اخذ رضایت کتبی از اولیاءدم شدند.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد : با آزادی این زندانی ، دومین پرونده قتل عمد در سال جاری منجر به رضایت و صلح و سازش شد.

 

وی تاکید کرد: امیدواریم در سال جاری بتوانیم در راستای صلح و سازش و با استفاده از ظرفیت متنفذین، معتمدین، ریش سفیدان و سفیران صلح استان گام‌های بیشتری برداشته و از طریق این اقدامات در راستای ارج نهادن به سنت های اسلامی و دینی و همچنین گسترش فضای صلح و سازش در جامعه موثرتر واقع شویم.

کد خبر 1197544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha