صدور مجوز معدن قوش‌داشی هم‌تراز با قانون نیست

آقایی بیان‌اینکه سازمان‌های متولی در خصوص معدن قوش‌داشی اعلام نظر صریح کارشناسی کرده‌اند،گفت: با توجه به اعلام نظر صریح و متفق‌القول نهادهای ذیربط، به هیچ‌ عنوان صدور مجوز این معدن هم‌تزار و همراه با قانون نبوده و نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «احمد آقایی» امروز( سه‌شنبه، ۲۸ تیر) در حاشیه بازدید از محل احداث معدن قوش داشی حیران بخش مرکزی این شهرستان، اظهار کرد: امروز به منظور بررسی تقاضای فردی مبنی بر احداث معدن سنگ لاشه در قوش داشی حیران از این منطقه بازدید کردیم.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان‌اینکه سازمان‌های متولی در این خصوص اعلام نظر صریح کارشناسی کرده‌اند، افزود: با توجه به اعلام نظر صریح و متفق‌القول نهادهای ذیربط، به هیچ‌ عنوان صدور مجوز این معدن هم‌تزار و همراه با قانون نبوده و نیست.

 

وی تصریح‌کرد: با توجه به قرار گرفتن این محل در میان دو دره و تنش‌های اجتماعی و مشکلات زیست محیطی که به دنبال دارد و با توجه به اینکه آب شرب چند روستای دهستان حیران در صورت ایجاد معدن قطع می‌شود، این تصمیم گرفته شده است.

 

آقایی با اشاره به اینکه خیرخواهی برای مردم و رسیدگی به مطالبات آنها برای دستگاه قضا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: صدور و اعتبار مجوز در تمام پروژه‌ها با پیوست زیست محیطی، خاک‌شناسی و عدم تنش اجتماعی اعتبار قانونی دارد.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان اظهارکرد: طبق استعلام از منابع طبیعی، محیط زیست، آب منطقه‌ای و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مخالفت این نهادها با احداث معدن قوش‌داشی اعلام شده است.

کد خبر 1197575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha