کسب رتبه نخست کشوری اوقاف گیلان در حوزه بهره وری اقتصادی

بذرافشان گفت: اداره کل اوقاف گیلان با اجرای عملیات عمرانی بیش از ۶ هزار متر مربع در سطح بقاع متبرکه استان به رتبه برتر کشوری دست یافت.

« مجید بذرافشان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: اداره کل اوقاف وامور خیریه گیلان  رتبه نخست کشوری را در حوزه بهبه وری اقتصادی به دست اورد.

 

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف گیلان ادامه داد: شاخص بهره وری اقتصادی اوقاف گیلان در برنامه ابلاغی سالانه، تکمیل پروژه های عمرانی به مساحت چهار هزار و 750 مترمربع بود که اوقاف گیلان با انجام عملیات عمرانی به مساحت 6 هزار و 879 متر مربع در سطح بقاع متبرکه استان به رتبه نخست کشوری از این نظر دست پیدا کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: فعالیت های عمرانی در بقاع متبرکه گیلان در سال 1400 پیشرفت 243 درصدی نسبت به سال 1399 داشته است.

 

بذرافشان افزود: در سال 1400 در بخش توسعه و نوسازی بنای بقاع متبرکه دو هزار و 530 متر مربع عملیات عمرانی صورت گرفته است.

 

وی اعلام کرد: در حوزه بازسازی و مقاوم سازی بنای بقاع متبرکه هم چهار هزار و 9 مترمربع فعالیت مقاوم سازی صورت پذیرفت که بیش از مقدار مصوب سالیانه بوده است.

 

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف گیلان گفت: در برنامه ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه حفظ رقبات موقوفات و در حوزه نگهداری پروژه و مسائل عمرانی بقاع متبرکه اوقاف گیلان توانست بیش از شاخص های سازمان قدم بدارد.

 

 وی یادآور شد: در بخش جذب سرمایه در سال 1400، صد در صد اعتبار مصوب از طریق سازمان برنامه و بودجه و اعتباری در حدود 10 میلیارد تومان جذب و در سطح بقاع متبرکه و مساجد استان صرف هزینه عمرانی آنها شد.

 

بذرافشان با بیان اینکه دو پروژه شاخص استان گیلان یعنی نوسازی آستان مقدس خاطمه اخری(س) رشت و حرم مطهر آقاسیدجلال الدین(ع) آستانه اشرفیه که جزء پروژه های بازآفرینی شهری نیز تعریف شده اند، اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استان گیلان مصوب گردید که اعتبار اجرای این دو پروژه مهم از محل اعتبارات استانی صورت پذیرد که این فعالیت عمرانی هم اکنون در حال انجام است.

کد خبر 1197576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha