حقیقت غدیر همانند عاشورا تبیین شود

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه باید به همان اندازه که به عاشورا اهتمام می‌ورزیم نسبت به غدیر اهمیت بدهیم، گفت:عید غدیر مخصوص شیعه نیست و به همه مسلمانان اختصاص دارد. همه باید پیام رسان غدیر باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۸تیر) در مراسم جشن عید غدیر و عمامه گذاری دو تن از روستای طلاب کچپ محله نکا ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت و ولادت امام هفتم شیعیان،‌اظهار کرد: قدردان همت والای مردم کچپ محله برای تشویق فرزندانشان جهت ادامه تحصیل در حوزه های علمیه هستیم.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه اهالی این روستا عموما از سادات هستند، افزود: برزگان این روستا علاوه بر دغدغه عمرانی و آبادانی روستا به فعالیت در جبهه فرهنگی نیز اهتمام دارند.

 

وی ضمن تبریک به جهت ملبس شدن دوطلبه که از سادات هستند، اظهار امیدواری کرد این برادر طلبه منشاء خیر و برکات در این منطقه باشند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه تربیت فرزندانی که سربازی امام زمان(عج) و پوشیدن لباس پیامبر(ص) را برگزینند ازشمند است، گفت: امیداست خانواده این دو برادر طلبه عمربا عزت داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه به فرموده آیت الله «محمد کوهستانی» رحمت الله علیه وزن عمامه زیاد نیست اما مسئولیت این لباس از کوه احد سنگین تر است، افزود:باطن مردم ما ایمانی و عاشورایی است و با دیدن لباس روحانیون روحیه و قوت قلب می گیرند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه روحانیون باید مردم دوست، باتقوا تر، متین تر، متواضع تر و ...باشند، ادامه داد: وقت روحانیون نباید بیهوده صرف شود.

 

وی با بیان اینکه مردم نیز باید قدردان علمای دین باشند،‌گفت: علمای دین برای اسلام و انقلاب زحمات زیادی کشیدند و باید احترام به روحانیت و لباس آنها مورد توجه باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه طلاب باید وظیفه شناس باشند و در راستای ترویج آموزه های دینی کوتاهی نداشته باشند، افزود: عید غدیر مخصوص شیعه نیست و به همه مسلمانان اختصاص دارد. همه باید پیام رسان غدیر باشند.

 

وی با بیان اینکه کسی نمی تواند منکر غدیر شود، اظهار کرد: غدیر در منابع اهل سنت وجود دارد اماتکریم غدیر مورد توجه قرار نمی گیرد. در تاریخ کسی منکر غدیر نمی تواند شود مورخان شیعه و سنی ماجرای غدیر را نقل کرده اند و کسی نمی تواند غدیر و جانشینی امام علی(ع) را منکر شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه غدیر باید همانند عاشورای حسینی گرامیداشته شود،گفت: امام زمان(عج) صاحب و وارث غدیر است. امام خامنه ای(مدظله العالی) در زمان غیبت امام عصر(عج)پرچم دار ولایت است تا پرچم به دست صاحب اصلی خود برسد.

 

 

 

 

کد خبر 1197603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha