مجوز کاوش گورستان باستانی کشف شده در اهواز به زودی صادر می‌شود

حسینی بروجنی با اشاره به اقدامات انجام شده جهت نجات‌بخشی گورستان باستانی کشف شده اهواز گفت: به زودی مجوز کاوش این محوطه از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی اخذ و بلافاصله اقدامات کاوش در آن آغاز می‌شود.

«احمدرضا حسینی بروجنی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: با توجه به کشف گورستان تاریخی در یکی از مناطق اهواز و در اختیار شرکت نفت و گاز کارون، نشست هماهنگی و هم‌اندیشی مدیران و کارشناسان میراث فرهنگی خوزستان با مدیران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار و در خصوص اهمیت حفاظت از  این اثر تاریخی و اقدامات اولیه گفت‌وگو و تبادل نظر صورت گرفت.

 

معاون میراث‌فرهنگی خوزستان افزود: در این نشست اهمیت این اثر تاریخی تبیین و اقدامات نخست به منظور کاوش و نجات بخشی تشریح شد و نکات تخصصی توسط کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی خوزستان ارائه شد.

 

وی اضافه کرد: ضمن تقدیر از اهتمام و توجه مدیران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت نفت و گاز کارون به منظور حفاظت اثر در همان دقایق ابتدایی کشف و همراهی‌های صورت گرفته به منظور اقدامات تخصصی بعدی قدردانی می‌کنیم.

 

حسینی بروجنی ابراز کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، بنا شده به زودی مجوز کاوش این محوطه از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی اخذ و بلافاصله اقدامات کاوش توسط تیمی متشکل از کارشناسان و مرمت گران میراث فرهنگی خوزستان و با همکاری و همراهی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دیگر بخش‌های اداری مرتبط با این شرکت آغاز می‌شود.

 

وی عنوان کرد: نگاه خوبی در مجموعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دیگر بخش‌های این شرکت در خصوص حفاظت، صیانت و کاوش این محوطه تاریخی وجود دارد و در این نشست مقرر شد جلسات هماهنگی دیگری برای هم افزایی و هماهنگی‌های لازم به منظور مشارکت در کاوش صورت پذیرد.

 

لازم به ذکر است، روز (سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱) حین عملیات حفاری نفت در یکی از محلات شمال اهواز در ساحل شرقی رودخانه کارون، یک آرامستان تاریخی مربوط به دوره اشکانی کشف شد. در این گورستان، سه تدفین به همراه گورخمره‌های سفالی و نخودی رنگ با اندود قیر مشاهده شده است.

 

کد خبر 1197610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha