اعتماد بی جا منجر به تشکیل پرونده های قضایی شده است/فضای مجازی نیازمند هوشیاری است

عباسی با اشاره به تشکیل پرونده های قضایی اقتصادی گفت: اعتماد بی جا در معاملات منجر به تشکیل پرونده‌های قضایی در مناطق مختلف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «رضا عباسی« روز سه شنبه(28 تیرماه) در نشست با معتمدین و برخی از فعالان اقتصادی با اشاره به ضرورت رعایت قانون و اصول انجام معاملات اظهارداشت: نگارش مکتوب هر معامله و دوری از اعتماد بی جا از ضرورت های کار اقتصادی است.

رئیس دادگستری تیران و کرون افزود: اعتماد بی جا در معاملات منجر به تشکیل پرونده‌های قضایی در مناطق مختلف شده که فرد با امضا یک قرارداد بدون اینکه ضمانت بگیرد و یا اینکه به راحتی چک دارای امضای خود را به دیگران واگذار کرده است.

وی با بیان اینکه انعقاد قرارداد و حضور شاهد در پیشگیری از اختلاف و مشکلات در معاملات لازم است، تصریح کرد: بخشی از پرونده های قضایی در شعب دادگستری به دلیل همین اعتماد بدون پشتوانه بوده که بعضی مواقع مورد سو استفاده قرار گرفته و خسارت زیادی هم داشته است.

 

عباسی  کلاهبرداری اینترنتی و سو استفاده ازطریق سامانه های جعلی را از پرونده های جدید طی سال های گذشته اعلام کرد و اظهارداشت: کمبود دانش و بی توجهی به آموزش رسانه ای و شناسه های دقیق موجب مالباختگی شده  و افراد را گرفتار می کند.

وی ضرورت توجه و هوشیاری در انجام معاملات اقتصادی مورد تاکید قرار داد و اذعان داشت: آگاهی بخشی و آموزش مردم برای کاهش ناهنجاری ها و مشکلات اقتصادی و گرفتاری آنان لازم است.

 

فضای مجازی نیازمند هوشیاری کاربران

 

رئیس دادگستری تیران و کرون با بیان اینکه با پیچیدگی خاصی در فضای مجازی روبرو هستیم، تصریح کرد: مجرمان از فرصت های مختلف برای رسیدن به اهداف و سرقت و کلاهبرداری استفاده می کنند.

وی ادامه داد: اغفال افراد  با شگرد ارائه مدرک تحصیلی، بورس خارجی، صدور کارت پایان خدمت و مواردی از این قبیل، از جلوه های سو استفاده در فضای مجازی است که فرد به راحتی دارایی خود را از دست می دهد.

 

عباسی خاطرنشان کرد: استفاده فضای مجازی و گوشی های هوشمند نیازمند هوشیاری و مراقبت در برابر لینک های آلوده بوده که نباید سایت ها و آدرس های الکترونیکی ناشناس را باز کرد.

کد خبر 1197639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha