اربعین حسینی نقطه اتصال همه مسلمانان و ملت های جهان است/ اربعین بهترین فرصت برای هم صدایی جهان اسلام است

حسنی با بیان اینکه اربعین حسینی بهترین فرصت برای کار فرهنگی، وحدت و هم صدایی جهان اسلام است، گفت: در بحث اربعین حسینی مرزبندی نداریم و همه باید پای کار باشند، اربعین سفره ای است که برای همگان انداخته شده و همه می توانند از این خوان الهی متنعم شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، عصر امروز(۲۸ تیر) در دیدار جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: بحث اربعین متعلق به همه است و یک طیف ، جریان و یا قوم خاص نیست.

 

«محمد سبحان حسنی» با بیان اینکه امروز  از افغانستان، پاکستان، آذربایجان، ترکیه، بنگلادش، هندوستان، ترکیه، نیجریه و سایر کشورها و  از اقوام و قبایل مختلف خود را  برای رسیدن به نجف و کربلا  به مرز مهران می رسانند، گفت: فلسفه اربعین مشخص است، نقطه  اتصال همه اقوام است، نقطه اتصال حضرت امام حسین(ع) است که یک نکته اصلی و کلیدی است.

 

وی با بیان اینکه شعار حب الحسین یجمعنا، یک پشتوانه بزرگ برای جهان اسلام و یک واقعیت عظیم و انکار ناپذیر است، تصریح کرد:  در بحث اربعین باید به افق آینده نگاه کنیم، خدای متعال این نعمت را در سرزمین ایلام قرار داده است و یک فرصت برای ماست، تلاش هایی که همه و از جمله رسانه ها در بحث اربعین می کشند، از روی عشق و علاقه و ایمان است که خستگی در آن دیده نمی شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه از همه  ظرفیت ها در بحث اربعین باید استفاه کنیم، افزود: اگر می خواهیم شعاع اثرگذاری اربعین حسینی را گسترش دهیم باید نگاه بلندی داشته باشیم، اربعین متفاوت از سایر مسائل است، در بحث اربعین حسینی مرزبندی نداریم و همه باید پای کار باشند، اربعین سفره ای است که برای همگان انداخته شده است و همه می توانند از این خوان الهی متنعم شوند.

 

حسنی با بیان اینکه اربعین حسینی بهترین فرصت برای کار فرهنگی، وحدت و هم صدایی جهان اسلام است، تصریح کرد: در ایام اربعین انفجاری از جمعیت را شاهد هستیم که همه ی جهانیان را کنجکاو می کند و به این می اندیشند که این انفجار جمعیت چرا در اربعین ایجاد می شود و برای آنان بسیار جالب است، شعاع این انفجار ادیان دیگر را درگیر خود کرده است و از پیروان مذاهب و ادیان دیگر در اربعین حضور دارند که چه چیزی در اربعین روی داده است.

 

وی گفت: خدمت به زوار و نمادهایی که در خدمت گذاری ایجاد می شوند برای رسانه ها، بسیار برجسته است و می تواند آن را در جهان، رسانه ای کرد، بسیاری از مراکز مطالعات جهان در بحث اربعین وارد شده اند و در حال مطالعه هستند که این همه حضور چگونه ایجاد می شود، اربعین حسینی، بهترین فرصت برای شکار لحظه ها است، لحظه هایی از خدمت رسانی به زوار و دلدادگی به ائمه اطهار(ع) را می توان  ثبت کرد که ناب است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه تبلیغات دشمن برای زمین گیر کردن جهان اسلام است، هزینه های گزاف رسانه ای دشمن، برای انحراف جهان اسلامی با سیل جمعیت در کنگره عظیم اربعین حسینی خنثی می شود، چون دامنه انتشار در ایام اربعین منحصر به ایلام و ایران نخواهد بود و  انعکاس آن در حوزه های بین المللی منتشر خواهید کرد و انعکاس این صحنه ها در جهان بهترین فرصت برای رسانه های استان است تا بتوانند فرهنگ عاشورایی را در جهان گسترش دهند.

 

حسنی با تاکید بر اینکه صحنه های ناب اربعین حسینی را باید از عمق وجود منتشر کرد، گفت: اربعین حسینی فرصتی است که خود را بسازیم و روح‌ و ر‌وان انسان در این مسیر صیقل داده شود.

 

گفتنی است در این نشست جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان ایده ها، پیشنهادات،  دیدگاه ها و نکته نظرات خود را در راستای پوشش هر چه بهتر کنگره بزرگ اربعین حسینی در استان ایلام با معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در فضایی صمیمی در میان گذاشتند.

کد خبر 1197676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha