آموزش ۲ هزار و ۹۸۶ نفر از بانوان روستایی در جهت اشتغالزایی

بهراملو گفت: جهت اشتغالزایی بانوان تا کنون ۲ هزار و ۹۸۶ نفر از بانوان روستایی در زمینه های مختلف از جمله قالی بافی و جهاد کشاورزی آموزش دیده اند.

«رضا بهراملو» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در خصوص آموزش بانوان روستایی گفت: تا کنون 2 هزار و 986 نفر از بانوان روستایی در زمینه های مختلف از جمله قالی بافی و کشاورزی  آموزش دیده اند.

 

رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان افزود:  یکی از اقدامات ارزشمندی که در حوزه بانوان روستایی انجام شد آموزش زنان روستایی در راستای ایجاد صندوق های خرد است که مشارکت بانوان در ایجاد این صندوق ها بسیار تاثیر گذار بود.

 

وی  تاکید کرد: تولید محصول سالم به عنوان یک مبحث اولویت دار مورد اهمیت است که استان همدان در این مورد تجربیات ارزشمندی کسب کرد.

 

وی همچنین توسعه کسب و کار کشاورزی را برای بانوان لازم و ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های ترویج در کنار توسعه کشاورزی توجه به کسب و کار کوچک و خانگی کشاورزی است که بانوان روستایی با کسب اطلاعات حوزه کسب و کار و شناخت کارآفرینی و بازار برای خانواده منبع درآمد می شوند.

 

بهراملو  با تاکید بر اینکه افزایش تولید بخش کشاورزی مستلزم استفاده از روش‌های علمی است، افزود: با توجه به شرایط خشکسالی در کشور، مصرف آب که پایه تولید است باید کاهش پیدا کند و به همین منظور طرح تعادل بخشی در مصرف آب حوزه کشاورزی را به صورت جدی در دستور کار قرار داده ایم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: تولید پایدار زمانی محقق می‌شود که بتوانیم منابع آبی را حفظ کنیم، همچنین تمام سازمان‌ها باید در کنار هم برای موضوع تامین امنیت غذایی تلاش کنند.

 

بهراملو، یکی از راه‌های حفظ آب را مدیریت یکپارچه آن توسط فعالان و بهره برداران بخش کشاورزی دانست و گفت: ۷۵ درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و اگر این مقدار آب در اختیار این سازمان قرار گیرد جهاد کشاورزی درباره مصرف پاسخگو خواهد بود.

 

کد خبر 1197827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha