افزایش آمار مبتلایان به کرونا در پیک هفتم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام از افزایش ۱۵ برابری آمار مبتلایان به کرونا نسبت به یک ماه گذشته خبر داد.

«علی نیکونهاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام در خصوص روند افزایشی ابتلا به کرونا گفت:از یکماه پیش در کل کشور و در استان ایلام شاهد افزایش میزان ابتلا به کرونا بودیم و در استان ایلام نسبت به ماه گذشته  ۱۵ برابر و به نسبت هفته پیش نیز آمار مبتلایان ۳ برابر شده است.

 

وی با بیان اینکه در پیک ششم میزان مرگ ومیر بسیار بالا بود، ولی استقبال مردم از واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب کنترل و عبور از آن شد اظهار کرد: ساده انگاری، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و عدم از استقبال از تزریق واکسن یادآور باعث ایجاد پیک هفتم شد.

 

نیکونهاد در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی در سطح استان فعال هستند و روزانه ۵۰۰ نفر تزریق واکسن داریم که در صورت استقبال مردم، مراکز بهداشتی درمانی در نوبت عصر هم آمادگی تزریق واکسن برای متقاضیان را دارند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به سرعت بالای انتقال در سویه جدید اُمیکرون، گفت: هر یک نفر در این سویه می‌تواند تا ۱۸ نفر را مبتلا کند.

 

وی در پایان از مردم خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور در مکان‌های شلوغ در کنار تزریق دُز یادآور بتوانیم این پیک را هم با سلامت پشت سر بزاریم.

کد خبر 1197828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha