۵۰ هکتار از اراضی ملی دهلران رفع تصرف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: ۵۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان دهلران از چنگال متصرفان خارج شده است.

«نصرالله پارسه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، اظهار کرد: ارزش این میزان اراضی 20میلیارد ریال برآورد شده است.

 

وی اظهار کرد: ازابتدای سال جاری تاکنون این میزان اراضی برابر اجرای آرای صادره از مراجع قضائی و اجرای مجموعه قوانین حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور از دست متصرفین خارج و در اختیار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران قرار گرفته است.

 

پارسه ادامه داد: بر اساس تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور وظیفه حفاظت و حراست از اراضی ملی و عمومی به عهده ادارات منابع طبیعی است.

 

وی گفت: خوشبختانه همکاری و تعامل دستگاه قضایی به خصوص رئیس دادگستری شهرستان دهلران در بحث برخورد با متخلفان اراضی ملی در شهرستان قابل تقدیر است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران، افزود: حفاظت از عرصه‌های ملی رسالت اصلی و اولویت کاری اداره منابع طبیعی است و با پایش روزانه یگان حفاظت این اداره عرصه بر متصرفان اراضی ملی تنگ شده است

 

پارسه با اشاره به اینکه حفاظت و احیاء عرصه های ملی شهرستان مستلزم مشارکت همه جانبه و آگاهانه اقشار مختلف مردم و دوستداران و همیاران طبیعت و همکاری دستگاه های مربوطه است، خاطرنشان کرد: از مردم انتظار می رود که به محض مشاهده تخریب و تصرف اراضی ملی مراتب را از طریق تلفن رایگان امداد جنگل(1504) و یا خط تلفن 33724559 اطلاع دهند.

کد خبر 1197849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha