اجرای ۸ عنوان برنامه برای ارتقاء بهره‌وری در سازمان اوقاف

مدیرکل برنامه‌ریزی، نظارت و تحول سازمانی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حال انجام است تا درصد بهره‌وری در این سازمان افزایش یابد، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه ارتقاء بهره‌وری دارای هشت عنوان برنامه است.

 خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف، نشست کمیته ارتقاء نظام بهره‌وری در این سازمان به منظور بررسی فرآیند اجرایی شدن تصویب‌نامه هیات وزیران و سازمان ملی بهره‌وری و تنظیم و ابلاغ سیاست‌های ارتقاء بهره‌وری در سازمان اوقاف و امورخیریه برگزار شد.



در این نشست که با حضور مدیران کل ادارات کل ستادی و نمایندگان بخش‌های مختلف برگزار شد؛ دکتر محمد مولایی مدیرکل برنامه‌ریزی، نظارت و تحول سازمانی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این سازمان در حوزه ارتقاء بهره‌وری دارای هشت عنوان برنامه است و احتمال افزایش این برنامه‌ها هم وجود دارد، اظهار کرد: درعین حال سازمان اوقاف موفق به جذب اعتبارات حوزه بهره‌وری نشده است و جا دارد تا در این زمینه تلاش مضاعفی از سوی همکاران صورت بگیرد.



وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حال انجام است تا درصد بهره‌وری در سازمان اوقاف و امور خیریه افزایش یابد، افزود: در همین راستا به‌منظور سنجش بهره‌وری در سازمان نیز شاخص‌های بهره‌وری در سال گذشته به‌روزرسانی شده و در زمینه ارتقای بهره‌وری، اصلاح و بهبود فرآیندها در حال انجام است.



مدیرکل برنامه‌ریزی، نظارت و تحول سازمانی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برخی اقدامات درخصوص بهبود فرآیندهای حوزه اجارات سازمان که منجر به افزایش بهره‌وری و رضایتمندی ارباب رجوع خواهد شد، تصریح کرد: در زمینه انعقاد الکترونیکی سند اجاره مستاجرین قبلاً 47 مرحله باید طی می‌شد، اما با بهبود فرآیند اجارات، هم اینک به 17 مرحله کاهش یافته که خود موجب ارتقاء شاخص‌های بهره‌وری می‌شود.



مولایی اجرای سامانه هوشمند اخذ گزارش (BI) را یکی از برنامه‌های در دست اجرا برشمرد و گفت: هر بخشی از سازمان نیازمند آمار و اطلاعات بموقع و صحیح است تا بتواند تصمیمات صحیح را اتخاذ کند و ایجاد این سامانه می‌تواند منجر به افزایش بهره‌وری و رفع آسیب‌ها و در اختیار داشتن آمار برخط باشد.



وی طراحی و اجرای سامانه رزو زائرسراها در بقاع متبرکه، به کارگیری امین موقوفات، طراحی و اجرای سایت اطلاعات پروژه‌های سرمایه‌گذاری و سامانه مدیریت کنترل پروژه را از جمله طرح‌های در حال اقدام سازمان اوقاف به‌منظور ارتقای شاخص‌های بهره‌وری عنوان کرد.

 

کد خبر 1197871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha