استفاده از ظرفیت کانون های مساجد و سازمان های مردم نهاد برای مردمی سازی

کاظمی گفت: امام محله، فعالیت ها در بسیج و کارهایی که در بستر سازمان های مردم نهاد و کانون های مساجد وجود دارد، ظرفیت بزرگی را در حوزه مردمی سازی در اختیار ما قرار می دهد که در مقام عمل هم در این برهه بتوانیم به درستی عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «عباس کاظمی» در جلسه ستاد مردمی سازی حکمرانی که امروز (چهارشنبه ۲۹ تیر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما تجربه های زیادی در حوزه فعالیت های مردمی داشتیم و نباید فراموش کنیم در سایه همین نگاه، باور و گفتمان، امامین انقلاب از گردنه های سخت به اتکا جریان های مردمی عبور کردیم.

 

فرماندار قزوین ادامه داد: رفتن به سمت جریان مردمی و حکمرانی مردم، انتخاب نیست بلکه یک حقیقت است و در سطح استان ظرفیت های خوبی برای تعریف کار ویژه ای که او را با عنوان الگو ارائه دهیم وجود دارد و این حرکت در مسیر تحقق حرکت مردمی باید در استان شکل گیرد.

 

وی عنوان کرد: محلاتی در سطح استان که بخشی متعلق به شهرستان قزوین است در نظر گرفته شده تا بتوانیم این کار را از این بستر شروع کنیم و امام محله، فعالیت ها در بسیج و کارهایی که در بستر سازمان های مردم نهاد و کانون های مساجد وجود دارد، ظرفیت بزرگی را در اختیار ما قرار می دهد که در مقام عمل هم در این برهه بتوانیم به درستی عمل کنیم.

 

کاظمی افزود: سند تحول دولت مردمی باید در جلسات متعددی برای مدیران و تصمیم سازان مرور شود و این سند به خوبی تبیین نشده و جا دارد در محافل متعدد اجزا و بخش های مختلف آن برای دست اندرکاران حوزه خدمت به مردم تبیین شود تا به گفتمان واحد در بخش های مختلف برسیم.

 

وی خاطر نشان کرد: باید رزمایش هایی در اجرای این دستورات و سند تدارک ببینیم تا ان شاالله در ایام پیش رو حساب ویژه ای را برای این عرصه باز کنیم و در این مسیر گام های موثری را برداریم.

 

در ادامه رئیس کل دادگستری قزوین اظهار کرد: مردمی سازی موضوعی است که عمل کردن به آن الزمات و شرایطی دارد.

 

«علی شعبانی» افزود: در بحث کرونا وقتی به مردم میدان داده شد، اثرات آن را شاهد بودیم، کشورهایی که عنوان قدرت جهانی را دارند در این حوزه مانده بودند ولی روحیه جهادی و مشارکت دادن مردم سبب شد در بخش های مانند تهیه ماسک و غیره مشکل نداشته باشیم و این ظرفیت مردمی را باید قدر دانسته و در عرصه هایی که غفلت شده از ظرفیت مردم استفاده کنیم.

 

وی یادآور شد: در عرصه امنیت در برخی جاها کمکی که مردم می توانند داشته باشند دستگاه امنیتی نمی توانند و همچنین در عرصه اقتصادی هم اگر به مردم بیشتر میدان داده شود جایگاه ما در جهان ارتقا می یابد.

 

کد خبر 1197875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha