مهارت آموزی دانش بنیان در تحقق شعار سال نقش بسزایی دارد

کیائی گفت: شعار امسال مقام معظم رهبری (مدظله العالی) «تولید، دانش ‌بنیان و اشتغال ‌آفرین»، است و مهارت آموزی دانش بنیان در تحقق این شعار نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «رهام کیائی»، امروز ( چهارشنبه ۲۹ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک دهه ولادت و امامت و هفته ترویج آموزش های فنی حرفه ای گفت: شعار امسال مقام معظم رهبری (مدظله العالی) «تولید، دانش ‌بنیان و اشتغال ‌آفرین»، است و مهارت آموزی دانش بنیان در تحقق این شعار نقش بسزایی دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس افزود: اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه و رفع چالش های مهارتی نقش موثری دارند.

وی اضافه کرد: گسترش چتر مهارتی با در نظر گرفتن مشاغل آینده و آینده مشاغل از اولویت های دولت سیزدهم است و در ۵۰ مرکز آموزش فنی حرفه ای و ۹۰۰ مرکز آموزشی آزاد این مهم در استان فارس دنبال می شود.

کیائی تاکید کرد: جامعه هدف ما در آموزش های فنی و حرفه ای محدودیت و حد و مرزی ندارد و شامل صنوف، سربازان، روستاییان، دانشجویان و .... است که می توانند در طیف وسیع انتخابی از این آموزش ها بهره مند شوند.

وی اعلام کرد: در بیش از ۸۰۰ آموزشگاه آزاد فعال در استان با برخورداری از کادر مجرب به فعالیت آموزشی می پردازند و سال گذشته ۵۰ هزار نفر در دوره های مهارتی بخش دولتی شرکت کرده و بیش از ۷۰ درصد موفق به اخذ مدرک شدند و در سال جاری شمار این افراد را سعی کرده ایم به ۷۵ هزار نفر افزایش دهیم.

کیائی ادامه داد: از سنین ۱۲ تا ۶۰ سال می توانند در دوره های آموزشی ما شرکت کنند و بیش از ۵۰ درصد شرکت کنندگان ما دانشجویان هستند و شرکت کنندگان در دوره ها در پایان در آزمون سنجش مهارت شرکت کرده و در صورت کسب نمره لازم موفق به کسب گواهینامه بین المللی می شوند.

وی اضافه کرد: سنجش مهارت تاکید بر آزمون های عملی است و بیش از ۷۰ درصد آموزش های ما نیز عملی هستند و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس در صدور مجوز آموزشگاه های آزاد اقدام به تسریع روند کرده و مجوز آموزشگاه های آزاد ظرف سه روز انجام می شود و پس از فعالیت بر عملکرد آنها نظارت می کنیم و در ۹ ماه اخیر بیش از ۳۰۰ مجوز آموزشگاه آزاد در سطح استان صادر کرده ایم.

کیائی تاکید کرد: آموزش جوار کارگاهی از تاکیدات این اداره کل است و این طرح مصوب شده که برای صنوفی که بتوانند کارگاه آموزشی مجهز داشته باشند، مجوز صادر شود و در ۹ ماه اخیر ۱۲۰ مجوز جوار کارگاهی در استان صادر شده است.

وی افزود: طرح «سرباز ماهر»، مورد تاکید مقام معظم رهبری است و سربازان در طول خدمت موظف به کسب حداقل یک مهارت هستند و سربازان با داشتن مهارت لازم پس از پایان سربازی می توانند وارد بازار کار شوند و در فارس آموزش سربازان را در نمایندگی های ایران خودرو داریم.

وی اضافه کرد: طرح آموزش مشارکتی با شرکت های بین المللی را داریم و برگزاری دوره های آموزشی برای اتباع افغانی قانونی در استان، برگزاری مسابقات مهارت و معرفی برگزیدگان به مراحل استانی، کشوری و بین المللی و ..‌. از اولویت های این اداره کل است.

کیائی گفت: مرکز تخصصی گردشگری و هتلداری پس از ۱۰ سال از اردیبهشت امسال ادامه ساخت آن آغاز شده است که امیدواریم تا سال آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود: پیگیری دریافت تجهیزات مرکز نفت و گاز و پتروشیمی کازرون در ۶ ماه اخیر، تجهیز کارگاه های آموزشی در حوزه فناوری اطلاعات مربوط به جامعه نابینایان و ناشنوایان و .‌‌.. از جمله اقدامات اخیر است‌.

کیائی اعلام کرد: امسال در هفته ملی مهارت، غبار روبی قبور شهدا، اعزام گروه های جهادی ارائه خدمات آموزشی در روستاها و مناطق محروم فارس، مسابقه کتابخوانی سفری از کارمندی به کارآفرینی، افتتاح مرکز مهارت آموزی جوار کارخانه سیمان شیراز و ... را به انجام خواهیم رساند.

«فاطمه تحفه»، نیز در این نشست گفت: کارگاه آموزشی ساخت طلا و جواهر در مرکز آموزش فنی حرفه ای از آموزش های مهارتی مطلوب آموزش فنی و حرفه ای فارس به شمار می رود.

رئیس مرکز فنی حرفه ای خواهران شیراز افزود: این حرفه ابعاد جهانی دارد و در حوزه صنایع دستی موثر است و تنوع کار با گوهر سنگ ها بسیار زیاد است و از نظر منابع گوهرسنگ در کشور مقام دهم را داریم.

وی تاکید کرد: گوهر سنگ ها ارزش افزوده خوبی دارد و در مرکز آموزش فنی حرفه ای خواهران شیراز این رشته ۱۵۰ اشتغال فعال ایجاد کرده است.

کد خبر 1197889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha