لزوم حمایت مسئولان کشوری از آموزشگاه های آزاد فنی حرفه ای

قاسمی مطلق گفت: مسئولان در سطح کلان کشوری از آموزشگاه های آزاد فنی حرفه ای باید حمایت لازم را داشته باشند و باید به حفظ اشتغال موجود باید در کسب و کارها و ارائه مهارت ها نیز توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی قاسمی مطلق»، امروز ( چهارشنبه ۲۹ تیر) در نشست خبری مدیرکل آموزش فنی حرفه ای فارس با اصحاب رسانه گفت: یک هزار و 140 آموزشگاه آزاد فنی حرفه ای و 23 انجمن صنفی ترکیبی و تخصصی در استان داریم.

رئیس کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد فارس افزود: بسیاری مردم به دلیل عدم شناخت کافی به جای مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه ای به مراکز دیگری مراجعه می کنند که مدارک آنها معتبر و کارآمد نیست.

وی اضافه کرد: گواهینامه فنی حرفه ای، بین المللی است و رسانه ها در معرفی این آموزش ها و کارآمدی آنها نقش موثری دارند.

قاسمی مطلق تاکید کرد: مسئولان در سطح کلان کشوری از آموزشگاه های آزاد فنی حرفه ای باید حمایت لازم را داشته باشند و باید به حفظ اشتغال موجود باید در کسب و کارها و ارائه مهارت ها نیز توجه شود.

وی ادامه داد: توسعه آموزش های مهارتی باید بر اساس نیاز مردم و آمایش سرزمینی انجام شود و در توسعه آموزشگاه های جدید فنی حرفه ای باید به کیفیت و کمیت توجه شود.

رئیس کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد فارس تصریح کرد: علیرغم اینکه بر اساس مصوبه هیئت وزیران آموزشگاه ها می توانند در مناطق مسکونی فعالیت کنند برخی مناطق شهرداری در این خصوص همکاری با آموزشگاه های آزاد فنی حرفه ای را ندارند و امور آموزشگاه های آزاد باید به تشکل خودشان واگذار شود.

کد خبر 1197901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha