ترویج ازدواج ‌آسان و فرهنگ سازی این مهم در جامعه ضروری است

حجت الاسلام مجدی زاده گفت: فرهنگسازی در خصوص انجام ازدواج آسان، پرهیز از هزینه کردهای اضافی و دوری از چشم و هم چشمی راه موثر در راستای ترویج امر ازدواج است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «مجدی زاده»، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر پرندک در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهر که با دستور تبادل نظر پیرامون راهکارهای افزایش جمعیت و ترویج ازدواج آسان برگزار شده، گفت: افزایش جمعیت نیاز کنونی جامعه ماست و می‌توان گفت که امروزه جنگ جمعیت یکی از جنگهای رایج در بین قدرت‌های جهان است و قدرت‌های جهانی به جای کشتار جمعیت، تلاش می کنند از به دنیا آمدن آن جلوگیری کنند.

 

امام جمعه پرندک افزود: افزایش سن ازدواج یکی از عوامل کاهش جمعیت بوده و هست که می بایست متولیان امر با جدیت بیشتری به آن بپردازند.

 

وی فرهنگسازی در خصوص انجام ازدواج آسان، پرهیز از هزینه کردهای اضافی و دوری از چشم و هم چشمی را راه های موثر در راستای ترویج امر ازدواج دانست و ادامه داد: مسئولان امر باید در این راستا تلاش کرده و گام های اساسی بردارند.

 

در ادامه این جلسه «موسی لطفی فر» بخشدار مرکزی شهرستان زرندیه و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر پرندک نیز، ارائه کمک‌های بلاعوض، تسهیلات کم بهره، حمایت‌های تشویقی، پایین آوردن هزینه های درمان بویژه درمان ناباروری را از جمله راهکارهای افزایش جمعیت دانست.

 

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر پرندک نیز،  برگزاری همایش‌های مختلف با موضوع فرزندآوری، ازدواج سالم و آسان و تبلیغات محیطی پیرامون افزایش جمعیت، توزیع بروشور و ... را از دیگر راهکارهای افزایش جمعیت و ترویج ازدواج عنوان کرد.

 

«احمدجوانمرد» رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه هم در این جلسه تغییر سبک زندگی را یکی از عوامل کاهش جمعیت در جامعه دانسته و بر تبیین ضرورت افزایش جمعیت بین عموم مردم تاکید نمود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه در ادامه افزود: هرگاه عزم ملی برای تغییر هر موضوعی در جامعه بوده است ما شاهد تغییرات چشمگیری بوده ایم ودر غیر اینصورت آن موضوع مسکوت مانده است.

 

این مقام مسئول درپایان تعمیق باورهای دینی و رفع مشکلات اقتصادی مردم را از مهمترین راهکارهای افزایش جمعیت و ترویج ازدواج دانست.

 

برگزاری جلسات آموزشی ویژه انجمن های اولیاء و مربیان مدارس با مسئولیت اداره آموزش و پرورش و شبکه بهداشت مصوبه این جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر مرندک بود.

کد خبر 1197905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha