منش سیاسی و تربیتی امام کاظم (ع) گام مهم در حفظ ارزش های اسلام در بین بچه مسجدی ها

حجت الاسلام صادقی فر گفت: منش سیاسی و تربیتی امام کاظم (ع) گام مهم در تکامل و حفظ ارزش های اسلام و تعالیم اسلامی به مسجدی ها است و باید این مهم با قوت نهادینه شود.

حجت الاسلام «حسین صادقی فر » در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران با تبریک میلاد با سعادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد:امام هفتم (ع) در تربیت شاگردان عالم و بصیر تلاش های فراوانی داشته است و شاگردان بسیاری تربیت کرد که هر کدام نقش بسیار ارزنده ای در بزرگداشت اسلام داشته است.

 

امام جماعت کانون امام علی(ع) نکا افزود: تربیت شاگردان وارسته امام موسی کاظم(ع) نقش بسیار مهمی در نهادینه کردن و بسط و گسترش اسلام داشته است و در تکامل و حفظ ارزشهای اسلام و تعالیم اسلامی موثر بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: امام کاظم(ع) و کظم غیظ و فروخوردن خشم این امام رئوف می تواند الگوی مناسبی برای نسل جدید باشد.

 

حجت الاسلام صادقی فر گفت: منش سیاسی و تربیتی امام کاظم (ع) گام مهم در تکامل و حفظ ارزشهای اسلام و تعالیم اسلامی به مسجدی ها است و باید این مهم با قوت نهادینه شود.

 

امام جماعت کانون امام علی)ع) نکا افزود: امام کاظم(ع) در دوران  پر از مشکلات و گرفتاری هم چون چراغی فروزان بوده که اکنون هم می‌تواند اسوه و نمونه برای بشریت باشد.

 

امام کاظم (علیه‌السلام) هفتمین امام شیعیان در قریه ابواء میان مکه و مدینه در سال ۱۲۸ هجری به دنیا آمد و در شهر بغداد در زندان در روز ششم ماه رجب سال۱۸۳ در ۵۵ سالگی به شهادت رسیدند؛ آن حضرت پس از پدر بزرگوارشان در سن ۲۰ سالگی به امامت رسیدند و مدت ۳۵ سال امامت شیعه را بر عهده داشتند؛ در زمان امام کاظم (ع) سلطه همه جانبه بنی عباس حاکم بود و چهار حاکمی که در زمان امام کاظم حکومت می کردند، یعنی منصور، مهدی، هادی و هارون ظلمی به آن حضرت داشتند و هر چهار نفر نقشه قتل آن امام را در سر داشتند.

کد خبر 1197907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha