عیدی دولت به  بازنشستگان و خانواده‌های ایثارگران/سوالات و شبهات با ارائه توضیحات متقن و دقیق پاسخ داده شود

همکاری «نداجا» با نیروی دریایی عمان در زمینه اسکورت کشتی‌های تجاری، سوالات و شبهات با ارائه توضیحات متقن و دقیق پاسخ داده شود، رأی وحدت رویه درباره شرایط تقاضای تخفیف مجازات برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، همکاری «نداجا» با نیروی دریایی عمان در زمینه اسکورت کشتی‌های تجاری، سوالات و شبهات با ارائه توضیحات متقن و دقیق پاسخ داده شود، رأی وحدت رویه درباره شرایط تقاضای تخفیف مجازات از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۹ تیر است.

همکاری «نداجا» با نیروی دریایی عمان در زمینه اسکورت کشتی‌های تجاری

امیر دریادار «سیف ناصر الرحبی» فرمانده نیروی دریایی سلطنتی عمان با حضور در ستاد نیروی دریایی ارتش ایران با امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص امور مشترک دریایی، انجام تمرین‌های مشترک دریایی و همچنین گسترش همکاری‌های دوجانبه گفتگو کرد.

دریادار ایرانی در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به همتای عمانی خود، به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر افزایش تعامل با کشور‌های دوست و همسایه اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی عمان برادر و دوست خوب ما بوده و هست؛ همچنین در این ۱۲ سال که نیروی دریایی ارتش نسبت به اسکورت کشتی‌های تجاری در اقیانوس هند و دریای سرخ اقدام کرده، بهترین و بیشترین همکاری را با ما داشته است.

فرمانده نیروی دریایی افزود: تا زمانی که ارتباط متقابل، دوستی و روابط برادرانه بین دو کشور و نیروی دریایی برقرار باشد، کسی نمی‌تواند خللی در امنیت منطقه و دو کشور به وجود بیاورد.

دریادار سیف بن ناصر الرحبی هم ضمن تشکر از دعوت دولت و نیروی دریایی ایران برای سفر به ایران اسلامی گفت: ما احترام ویژه‌ای برای مردم ایران قائل هستیم و روابط بین نیروی دریایی عمان و ایران روابط تاریخی و عمیق رو به توسعه است.

فرمانده نیروی دریایی سلطنتی عمان با اشاره به توان دفاعی و قدرت نظامی ایران عنوان کرد: ما در نیروی دریایی عمان تابع قوانین بین المللی هستیم و به آن اشراف کامل داریم و در راستای تامین امنیت منطقه و مردم عمان و ایران تلاش می‌کنیم.

 

سوالات و شبهات با ارائه توضیحات متقن و دقیق پاسخ داده شود

آیت‌الله  سیدابراهیم رئیسی در جلسه امروز چهارشنبه هیات دولت به مذاکرات سران کشورهای ضامن روند آستانه و دیدار با روسای جمهور روسیه و ترکیه اشاره کرد و گفت: بحمدالله حرکتی که در زمینه تقویت سیاست همسایگی در دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، از سوی دولت مردمی آغاز شده در حال نتیجه دادن است. در دیدارهای دوجانبه، هم آقای پوتین و هم آقای اردوغان بر اجرای توافقات صورت گرفته با کشورمان مُصِر بودند که این مساله پیگیری مجدانه دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.

 

رئیس جمهور با اشاره به درخواست رئیس جمهور روسیه از ایران برای تکمیل خط راه آهن رشت-آستارا، به معاون اول خود ماموریت داد تا با همکاری وزارت راه و شهرسازی، روند اجرای این کریدور مهم ترانزیتی را پیگیری و زمانبندی دقیق آغاز و تکمیل آن را ارائه کند.

 

 رئیسی ضمن تبریک موفقیت‌های چشمگیر دانش‌آموزان کشورمان در المپیادهای بین‌المللی، به دانش‌آموزان مدال‌آور، معلمان و فعالان نظام آموزشی کشور، با تاکید بر لزوم استمرار حمایت‌های دولت از دانش‌آموزان مستعد برای تکرار موفقیت‌ها، از وزیر آموزش‌وپرورش خواست زمینه را برای ارتقای علاقه‌مندی و تحصیل دانش آموزان نخبه در رشته‌های علوم انسانی هم فراهم کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری مراسم میهمانی ۱۰ کیلومتری در روز عید غدیر تصریح کرد: این اقدام ارزشمند که جلوه باشکوهی از آوردن غدیر به متن جامعه و خانواده است، الگوی بسیار خوبی برای مناسبت‌ها و دیگر مفاهیم ارزشمند دینی خواهد بود که جامعه را در برابر بسیاری از تهاجمات مخرب ضددینی مصون خواهد کرد.

 

رأی وحدت رویه درباره شرایط تقاضای تخفیف مجازات

جلسه هیأت عمومی دیوان عالی کشور با حضور حجت‎‌الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم و قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور روز سه شنبه ۲۸ تیرماه سال جاری  برگزار شد.

در این جلسه اختلاف نظر دادگاه‌های کیفری ۲ اراک پیرامون موضوع  تقاضای تخفیف مجازات در اجرای ماده ۴۴۲ قانون آئین دادرسی کیفری بررسی شد و در نهایت اکثریت اعضاء رأی شعبه ۱۰۸ دادگاه کیفری ۲ اراک مبنی برقابل طرح نبودن تقاضای تخفیف مجازات قبل از انقضای مهلت تجدید نظرخواهی را صائب دانستند.

طبق رأی وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عالی کشور اعمال ماده ۴۴۲ قانون آئین دادرسی کیفری در مواردی ممکن است که شاکی خصوصی درخواست تجدید نظر نکرده باشد.

متن رأی پس از تنظیم در روزنامه رسمی کشور منتشر خواهد شد.

در پایان جلسه هیأت عمومی، از جناب آقای "حسن غفارپور" رئیس شعبه سوم دیوان عالی کشور به عنوان قاضی نمونه کشوری تجلیل به عمل آمد.

 

روابط اقتصادی ایران و سوریه باید متناسب با روابط سیاسی و نظامی ارتقا یابد

برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص سفر فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه به تهران با عباس گلرو، نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه گفتگو کرد.
عباس گلرو با بیان اینکه سفر فیصل مقداد به تهران بنا به دعوت امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان صورت می گیرد، گفت: به لحاظ دیپلماتیک، سفر وزیر خارجه سوریه به ایران، پاسخی به سفر امیرعبداللهیان به سوریه است.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با اشاره به همزمانی سفر وزیر خارجه سوریه با اجلاس آستانه با حضور ایران، روسیه و ترکیه در تهران اظهار کرد: در هفتمین اجلاس سران آستانه درباره سوریه و حل و فصل بحران این کشور است که به انجام این هدف مهم نیز نایل آمدند.

وی سفر فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه به ایران را از ابعاد مختلف دارای اهمیت برشمرد و بیان کرد: یک جنبه آن مربوط به روابط دو جانبه ایران و سوریه است. سوریه امروز از بحران میدانی و سیاسی عبور کرده است و امروز به یک نقطه ثبات رسیده است. طبیعتا رفت و آمدهای دیپلماتیک بین دو کشور گسترش پیدا می کند و در این مسیر مسائل اقتصادی بین دو کشور اهمیت زیادی دارد.

گلرو افزود: سوریه در بازسازی نیاز به کمک دارد و این مهم یک فرایند بین المللی را می طلبد. سوریه به عنوان کشور متحد استراتژیک در منطقه مهم خاورمیانه مطرح است.

 

تسویه یک میلیون و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال از دیون دولت به جامعه بازنشستگان و خانواده‌های ایثارگران

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت امروز (چهارشنبه ۲۹ تیر) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگارانبا اشاره به گزارش هیات وزیران از وضعیت دریاچه ارومیه و حل مشکلات آن از سوی سازمان محیط زیست و وزارت نیرو گفت: با توجه به تاکید رییس جمهوری مبنی بر تقویت کارگروه دریاچه ارومیه، عیسی کلانتری مدیر اجرایی احیای دریاچه ارومیه که دبیر کارگروه هم هستند، از سمت خود مطابق تصمیم هیات وزیران برکنار و استاندار آذربایجان غربی جایگزین شد.

 

وی افزود: همچنین استاندار آذربایجان شرقی به عنوان عضو جدید کارگروه به ترکیب اضافه شدند تا پیشرفت سریعتری برای حل مسئله دریاچه ارومیه داشته باشیم.

 

بهادری جهرمی در ادامه با بیان اینکه دولت یک میلیون و۳۰۰ هزار میلیارد ریال از دیون معوقه خود به سازمان تامین اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران را تسویه کرد، گفت: عیدی دولت به جامعه بازنشستگان و خانواده‌های ایثارگران، تسویه یک میلیون و۳۰۰ هزار میلیارد ریال از دیون معوقه دولت به سازمان تامین اجتماعی و بنیاد امور ایثارگران است.

 

کد خبر 1197946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha