کاهش ۲۱ درصدی ازدواج در ۳ ماهه اول امسال

مهرآور با بیان اینکه خراسان جنوبی از نظر واقعه «طلاق» در رتبه بیست و هفتم کشور قرار دارد، گفت: طی سه ماه ابتدای امسال هزار و ۷۲۱ واقعه ازدواج در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱.۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «علیرضا مهرآور» امروز (29 تیر) در دیدار با مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: در کشور 21 هزار و 663 واقعه «طلاق» طی سال گذشته ثبت شد.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی بیان کرد: «طلاق» در سال گذشته نسبت به سال 99 حدود 7.8 درصد افزایش در کشور داشته و بیشترین میزان طلاق مربوط به استان البرز بوده است.

 

وی در خصوص وضعیت طلاق در خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی از نظر واقعه «طلاق» در رتبه 27 کشوری قرار دارد و در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 3.3 درصدی واقعه طلاق در استان بودیم و در این مدت 78 درصد شهری و 22 درصد طلاق ها روستایی بوده است.

 

مهرآور ادامه داد: در فروردین ماه امسال بیشترین طلاق رخ داده برای زنان در سن 20 تا 24 سالگی و برای مردان در سنین بالاتر از 30 سال در استان خراسان جنوبی رخ داده است و در حدود 70 درصد از طلاق ها سن مردان بالاتر از زنان بوده است و متاسفانه استان در روند افزایشی واقعه طلاق قرار دارد.

 

وی در ادامه بیان داشت: طی سه ماه ابتدای امسال ۳۴۷ واقعه طلاق در خراسان جنوبی به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۵ درصد رشد داشته است.

 

به موضوع «ازدواج» اشاره کرد و گفت: در سال گذشته استان به سمت کاهش رویداد «ازدواج» حرکت کرد و در فروردین امسال نیز واقعه ازدواج نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 34.1 درصدی داشته است.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی عنوان کرد: طی سه ماه ابتدای امسال هزار و ۷۲۱ واقعه ازدواج در استان خراسان جنوبی ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱.۵ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 1197964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha