معرفی اسطوره های ملی و مذهبی رسالت ما در دنیای سینماست

علیزاده گفت: روایت و شناساندن قهرمان‌ های اسطوره ای و ملی و مذهبی و امامان معصوم (ع) رسالت ما در دنیای سینماست.

«مهدیا علیزاده»، امروز (چهارشنبه 29 تیر) با اشاره به اکران اختصاصی فیلم سینمایی «هناس»، ویژه مسئولین و کادر تشکل‌ های فرهنگی و اجتماعی در سینما «شیراز» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: این اکران اختصاصی به همت امور سینمایی استان و حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس انجام شد و مورد استقبال پرشور فعالان فرهنگی، هنری و اجتماعی استان قرار گرفت.

مدیر امور سینمایی استان فارس افزود: سینما از مهمترین و تاثیرگذارترین هنرهایی است که در رشد و تعالی فرهنگ، هنر، اندیشه و باورهای مردم هر سرزمین، نقش ویژه‌ ایفا می کند.

وی اضافه کرد: دنیای غرب سالهاست الگوهای شخصیتی، رفتاری، سیاسی و اجتماعی مورد نظر خود را از اسطوره‌ های باستانی تا کاراکترهایی که وجود خارجی ندارند را به عنوان قهرمان در قالب هنر سینما به دنیا معرفی می‌ کند.

علیزاده تاکید کرد: توجه به ساخت فیلم‌ هایی چون «هناس» اثرگذار است و باید از فرهنگ و هنر غنی ایران اسلامی در زمینه معرفی الگوها و قهرمانان اسطوره ‌ای، ملی، حماسی و دینی خود استفاده کنیم.

وی ادامه داد: سینمای غرب از تکنولوژی ‌های روز سینما، باورهای ملی و اعتقادی دیگر تمدن ‌ها را نشانه می گیرد و آنها را کمرنگ و بی ‌اهمیت جلوه می دهد.

علیزاده تصریح کرد: روایت و شناساندن قهرمان‌ های اسطوره ای و ملی و مذهبی از رستم و آرش و سیاوش گرفته تا امامان معصوم (ع) که سرمنشا علم و دین و دیانت بوده و با شجاعت و دلاوری‌، عاشوراها ساخته ‌اند و عاشورائیانی چون همت ‌ها، باکری ‌ها، حججی ‌ها و حاج‌ قاسم سلیمانی ‌ها را پرورانده ‌اند و معرفی دانشمندانی که برای سربلندی و پیشرفت و اعتلای ایران، خون ‌ها داده‌ اند، رسالت ما در دنیای سینماست.

وی فیلم «هناس» را تجربه ای موفق خواند و گفت: این فیلم روایت عاشقانه زندگی و ترور شهید «داریوش رضایی ‌نژاد» از دانشمندان هسته ‌ای و خانواده ‌اش بوده و پس از فیلم «موقعیت مهدی» که با استقبال ویژه مردم استان فارس همراه بود، نقطه عطفی برای این اهداف ارزشمند است.

کد خبر 1197991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha